دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
سفرنامه کربلا تجدید چاپ شد

کتاب «اقلیمی به ‌نام حسین(ع)» اثر مرتضی صفری، داستان‌نویس و پژوهشگر از سوی نشر سایه‌گستر قزوین تجدید چاپ می‌شود. این کتاب سفرنامه‌ای‌ است که نویسنده در طی سفر به کربلا و نجف نوشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صفری گفت: به‌ دلیل استقبالی که کاروان‌داران و زائران کربلا از کتاب «اقلیمی به ‌نام حسین (ع)»  داشتند، تصمیم گرفتم این کتاب را تجدید چاپ کنم.
 
وی عنوان کرد: شمارگان چاپ نخست این کتاب یک ‌هزار جلد بود و به ‌قیمت سه‌ هزار و 900 تومان منتشر شد. در نوبت انتشار جدید نیز بدون تغییر در شمارگان و قیمت از سوی نشر سایه گستر قزوین به چاپ می‌رسد.
 
صفری درباره هدفش از نگارش کتاب «اقلیمی به‌نام حسین (ع)» گفت: سعی کردم در این کتاب تجربه‌ و دریافت قلبی‌ام را از سفر به کربلا به‌ عنوان یک نویسنده و پژوهشگر با دیگران در میان بگذارم.‌ امیدوارم که علاقه‌مندان با خواندن این کتاب شوق رفتن به زیارت کربلا را پیدا کنند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در شبستان مسجد می‌نشینی، گنجشک‌ها و کبوتران بی‌واهمه در نزدیکی تو می‌نشینند، تو نمازهایت را می‌خوانی و ایشان به ‌تو می‌نگرند. کوچه‌های نیمه ویران و غبار زده و خاکی نجف را می‌گذاری و می‌روی، تو جز این‌ها چیزی از شهر کوفه (نجف) ندیدی، به‌قدری غبار و خاک بر سر این شهر ریخته که تا ابد در خاطر تو باقی خواهد ماند.»

مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر 43 ساله ساکن قزوین است.
 
از  این پژوهشگر جوان تاکنون رمان‌های تاریخی با نام‌های «شاهزاده امی‌تیس»، «من پارمیس هستم فرزند بردیا»، «پریساتیس و شمشیر خدایان»، «منصور»، «زوال ملک‌طاووس»، «داستان‌های کهن پنج قصه 1»، «داستان‌های کهن پنج قصه 2»، «داستان‌های کهن پنج قصه 3»، «داستان‌های کهن پنج قصه 4»، «داستان‌های کهن پنج قصه 5»، داستان« عزیزجان» و سه سفرنامه با عنوان‌های «رویای شیرین از پاریس تا برلین»، «مدینه من مدینه تو» و «اقلیمی به‌نام حسین (ع)» از سوی انتشارات سایه گستر قزوین منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط