شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام برگزار می‌شود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با هدف گسترش تولید و نشر کتاب‌های ارزشمند در حوزه ایلام، به برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام اقدام کرده است.-

عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پاسداشت تلاش نویسندگان سراسر کشور که آثار متعددی با موضوع‌های ادبیات، آداب و رسوم، میراث فرهنگی ـ هنری، صنایع دستی، ایثار و شهادت، مقاومت و پایداری، بررسی فرصت‌های شغلی، تولید و توسعه اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، چشم‌اندازهای اقتصادی و فرهنگی استان ایلام به رشته تحریر در آورده‌اند، از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: دبیرخانه نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام پس از انتشار فراخوان بیش از 100 عنوان کتاب از سراسر کشور دریافت کرده است. علاقه‌مندان تا پنجشنبه (20 تیر) مهلت دارند نسبت به ارسال یک نمونه از آثار خود به این دبیرخانه واقع در اداره ارشاد استان ایلام اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: داوری آثار ارسال شده توسط کمیته‌ای متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان حوزه کتاب در ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. بعد از ماه مبارک رمضان تاریخ قطعی اختتامیه نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام اعلام می‌شود.

خودآموز با بیان این‌که این جشنواره در سه محور اصلی فرهنگی ـ هنری، اقتصادی، اجتماعی و در یک بخش با موضوع‌هایی مانند ایثار و شهادت، مقاومت و پایداری، حجاب و عفاف و نماز و نیایش برگزار می‌شود، گفت: اداره ارشاد استان ایلام به نفرات نخست تا سوم هر بخش جوایز نفیسی را اهدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: اداره ارشاد استان ایلام تصمیم دارد در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کتاب ایلام نمایشگاهی از مجموعه آثار ارسال شده به دبیرخانه برگزار کند. همچنین این اداره در نظر دارد با هماهنگی‌های ضمنی که اکنون با سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در همدان انجام می‌دهد، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی کتاب ایلام، نمایشگاهی از اسناد تاریخی مربوط به استان ایلام برگزار کند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به ضرورت برپایی جشنواره ملی کتاب ایلام گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا از مولفان و ناشرانی که در حوزه ایلام آثاری را تولید و روانه بازار نشر کرده‌اند، قدردانی شود. همچنین این جشنواره زمینه ایجاد انگیزه برای نوقلمان فراهم می‌کند تا درباره استان ایلام تالیفاتی را ارایه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط