پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
اوقات فراغت و ورزش‌های همگانی مدیریت می‌شود

کتاب «مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای همگانی» تالیف مشترک حسن اسدی، دانشیار دانشگاه تهران و کیوان شعبانی‌‌مقدم، استادیار دانشگاه رازی، از سوی انتشارات دانشگاه تهران روانه کتابفروشی‌ها شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این اثر در 9 بخش تالیف شده است و فصل‌هایی مانند مفاهیم اوقات فراغت و تفریح، بازی و اوقات فراغت، فعالیت بدنی و ورزش برای گروه‌های مختلف و نقش رسانه‌ها در ارتقای ورزش همگانی، بخش‌هایی از این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در صفحه 16 این کتاب با عنوان بخش ارتباط میان اوقات فراغت، تفریح و بازی آمده است:«سه مفهوم اوقات فراغت، تفریح و بازی، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. بخش زیادی از وقت خالی ما در روزگار کنونی صرف تفریح می‌شود،‌ اگرچه اوقات فراغت تنها محدود به این نیست و ممکن است شامل فعالیت‌های دیگری چون تحصیلات، امور دینی و خدمات اجتماعی باشد که معمولاً تفریح بشمار نمی‌آیند. بازی و تفریح نیز اگرچه همپوشانی دارند، ولی یکسان نیستند. بازی ممکن است در خلال کار یا اوقات فراغت رخ دهد، حال آنکه تفریح تنها در اوقات فراغت اتفاق می‌افتد. تفریح شامل اشکال مختلف بازی است، ولی ممکن است فعالیت‌هایی غیر از بازی مانند مسافرت، مطالعه، رفتن به موزه و سایرامور فکری یا فرهنگی را نیز در بر گیرد.»

مولفان در نوشتن این کتاب از منابعی مانند «مدیریت اماکن ورزشی» اثر فرد گیل، «مبانی تربیت بدنی و ورزش» تالیف مشترک دبورا وست و چارلز بوچر و «نقش ورزش در ایجاد فرصتهای شغلی جدید» به قلم حسن اسدی بهره برده‌اند.

کتاب «مدیریت اوقات فراغت و ورزشهای همگانی» تالیف مشترک حسن اسدی و کیوان شعبانی‌مقدم به تازگی با شمارگان هزار نسخه، در 258 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه تهران روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها