یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
داستان‌هایی برای استفاده کاربردی از زندگانی پیامبران اولوالعزم(ع)

یونس ‌اشرفی‌امین، یکی از نویسندگان جلد دوم کتاب قصه‌های ‌قرآنی گفت: این کتاب به بیان مختصر داستان زندگی پیامبران اوالعزم می‌پردازد. به نظر من، بهر‌ه‌گیری از داستان زندگی پیامبران اولوالعزم(ع) می‌تواند جامعه را به سوی استفاده کاربردی از سیره زندگانی بزرگان دین هدایت کند.-

‌اشرفی‌امین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب‌ایران(ایبنا)، با تاکید بر لزوم آگاهی جامعه از سیره زندگانی پیامبران اولوالعزم(ع) عنوان کرد: این کتاب با نثری داستان‌گونه زندگانی پیامبران اولوالعزم را روایت می‌کند.

وی درباره  وجه تمایز کتاب«قصه‌های‌قرآنی 2» با کتاب‌های مشابه در این موضوع گفت: این کتاب بر اساس و مبنای آیات قرآن به شرح زندگی پیامبران اولوالعزم پرداخته و در روایت این کتاب خرافات و اسرائیلیات(اصطلاحی در علوم اسلامی به ویژه در زمینه تفسیر و علوم حدیث است و دسته‌ای از روایات و قصص و مفاهیم را دربر می‌گیرد که در قرآن و از احادیث نبوی نیست، بلکه از تعالیم و کتاب‌های امت‌های پیشین به ویژه یهود (بنی‌اسراییل) و مسیحیت (نصاری) وارد روایات اسلامی شده‌اند) وارد متن کتاب نشده است.

وی گفت: این کتاب  همچنین با رویکرد تبیین نکات معرفتی، اخلاقی و تربیتی به شرح زندگی پیامبران اولوالعزم(ع) پرداخته است.

‌اشرفی‌امین یاد‌آور شد: در این کتاب زندگی هر پیامبر در سه بخش تدوین شده است؛ ابتدا زندگی اجمالی هر پیامبر مطرح و سپس داستان زندگی آن پیامبر اولوالعزم(ع) بر اساس آیات قرآن تشریح و در بخش سوم هم زندگی پیامبران اوالعزم(ع) به تبیین نکات تربیتی، معرفتی و اخلاقی پرداخته شده است.

وی درباره استفاده از روایات در نگارش کتاب«قصه‌های‌قرآنی 2» گفت: در این کتاب از روایاتی که منبع مشخص و قطعی دارند و همچنین تفاسیر معتبر موجود استفاده شده است. 

‌اشرفی‌امین انسجام مطالب موجود در کتاب را ویژگی‌ این کتاب دانست و عنوان کرد: اگر داستان زندگی پبامبران اولوالعزم(ع) مطالعه شود، می‌توانند از سیره زندگی این پیامبران الهی برای زندگی روزمره خود عبرت بگیرند، چراکه این کتاب تاثیر قصه‌های زندگانی پیامبران اوالعزم(ع) را به صورت کاربردی مطرح کرده است. 

جلد دوم کتاب«قصه‌های‌قرآنی »به قلم یونس‌ اشرفی‌امین و مهدی‌ حیاتی با شمارگان چهار هزار نسخه، در 205 صفحه و به بهای 45 هزار ریال از سوی انتشارات تلاوت، وابسته با موسسه فرهنگی دارالقرآن‌کریم منتشر شده است.
 
جلد نخست کتاب قصه‌های‌قرآنی نیز به قلم احمد شریف‌زاده با همین رویکرد پیش از این از سوی همین انتشارات منتشر شده بود. 

خبرنگار: زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها