دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
اهالي فرهنگ به روزهاي پيش‌رو اميدوارند

محمدجواد جزيني،داستان‌نویس گفت كه اهالي قلم از دولت جديد مطالباتي دارند و تاکید کرد طیف وسیعی از جامعه نویسندگان و هنرمندان به روزهاي پيش‌رو اميدوارند._

جزيني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: من درباره آقای علي جنتي، وزير جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و سوابق كاري‌شان مطالبي شنيده و خوانده‌ام كه البته دانستن تا همين حد كافی نيست، اما نكته حايز اهميت اميدواري بسياري از اهالي فرهنگ و قلم به آينده و روزهاي پيش‌رو است. 

نويسنده كتاب «ايل بي‌سوار» در ادامه افزود: به اعتقاد من در دولت فعلي بايد فعاليت‌هاي بسياري در حوزه فرهنگي، هنري و به‌ ويژه حوزه ادبيات داستاني انجام شود و از شعارزدگي دوري كرد.
 
نويسنده كتاب «آن سفيدي» با تاكيد بر كلمه «اميدوار» در صحبت‌هايش گفت: بخش قابل توجهي از افراد فعال در حوزه فرهنگ، هنر و ادبيات اميدوارند، البته بر روي اين كلمه تاكيد دارم  که اميدوارند در روزها، ماه‌ها و سال‌هاي آينده تغييراتي در جهت بهبود اوضاع كنوني انجام گيرد. 

وي با اشاره به اين موضوع كه اهالي قلم نيز مطالباتي از دولت جديد دارند توضيح داد: بخشي از اين مطالبات فرهنگي است و به اين مساله بازمي‌گردد و نبايد فراموش كرد كه بسياري از اين مسايل با حل مسايل اقتصادي قابل حل است، در غير اين صورت وضعیت نامطلوب اقتصاد كتاب مرتفع نخواهد شد. 

نويسنده كتاب «آب، باد، آتش» در ادامه افزود: برخي از اين مسايل در حوزه فرهنگ به سلیقه‌ای شدن نگاه به موضوعات و نبود توجيه مناسب مديران فرهنگي بازمي‌گردد كه ممكن است اين مشكل با سرپرستي مديران آشنا به حوزه، به سرعت حل شود اما برخي موضوعات به سرعت قابل رفع نيست. 

وي خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مطالبات اهالي قلم از دولت جديد به دو بخش تقسيم مي‌شود؛ بخش سياست خرد و كلان. در بخش كلان كه رفع مشكلات اقتصادي مردم موضوع و هدف كار بيان مي‌شود، به معضلات اقتصادي مردم پرداخته مي‌شود تا در نتيجه آن توانايي مردم براي خريد محصولات فرهنگي افزايش يابد. 

نويسنده كتاب«تابستان پر ماجرا» درباره سياست خرد توضيح داد: در اين مسير مديري فرهنگي، با تجربه و دانش و آشنا به اين حوزه مي‌تواند زمينه‌ساز و تاثيرگذار در رسيدن به بسياري از هدف‌ها باشد.
 
وي در ادامه با اشاره به اين‌كه متاسفانه بسياري از مكان‌هاي فعال در ادبيات داستاني تعطيل شده است گفت: باور دارم و اميدوارم كه مي‌شود اين وضعیت را بهبود بخشید و فرصت‌هاي از دست رفته را دوباره احيا كرد. 

محمدجواد جزيني متولد سال 1344 اصفهان است.

«تابستان پر ماجرا»، «ايل بي‌سوار»، «آب، باد، آتش»، «نجيب»، «گلستان آتش» و «خداحافظ قهرمان» از جمله آثار داستاني منتشر شده از جزيني‌اند كه اغلب در حوزه ادبيات دفاع مقدس و انقلاب قابل دسته‌بندي‌ هستند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط