محسن شاهینپور، محقق حوزه بازاریابی معتقد است، مدیریت بازاریابی با رویکرد روانشناسی باید در کتابهای علمی گنجانده شود.-
وی از ترجمه کتاب جدید خود با عنوان «روانشناسی تبلیغات» خبر داد و افزود: کسانیکه فارغالتحصیل این رشته از دانشگاه هستند و بازاریابان به طور عام واسطههای بین تولیدکننده و مصرفکننده محسوب میشوند که راهنمایی و هدایت مصرفکنندگان بر عهده آنها است و این امر لزوم توجه مطلوب به مباحث بازاریابی و روانشناسی در این زمینه را دو چندان میکند.
شاهینپور با تاکید بر اینکه گروههای دانشگاهی نیز در این زمینه دارای تمرکز لازم نیستند، گفت: پس از تحقیقات فراوان در این زمینه و باتوجه به نبود تمرکز در دانشگاههای کشور و کتاب علمی در این زمینه تصمیم به ترجمه این کتاب گرفته شد.
شاهینپور با اشاره به اینکه این کتاب تلفیق علم ارتباطات و روانشناسی و بازاریابی است، افزود: کتاب روانشناسی تبلیغات برای اولین بار در کشور ترجمه و چاپ شده است و حاوی آخرین نظریههای و یافتههای حوزه اجتماعی و بازاریابی است و به عنوان یک منبع دانشگاهی برای تدریس در دانشگاههای کشور تایید شده است.
وی با اشاره به اینکه نقش بازاریابان، به صورت غیرمستقیم در اقتصاد کشور تاثیر گذار است، اظهار کرد: لزوم تاکید بر این موضوع به عنوان علم در کتابها و دانشگاهها درآن است که افراد آکادمیک در آن رشته به خوبی میتوانند رقبای بازار را شناسایی کرده و نیازهای جامعه مصرفکننده را نیز به تولیدکنندگان منتقل کنند و نبض بازار داخلی را در دست داشته باشند.
شاهینپور، ادامه داد: توجه نویسندگان به این موضوع به صورت علمی علاوه بر تاثیر مثبت در روند اقتصادی کشور، میتواند نقش دلالان را در این میان کمرنگ و فضای فروش کالاهای ایرانی را نیز فراهم کند.
محسن شاهینپور کتاب «روانشناسی تبلیغات» را به تازگی با همت نشر سوره مهر به چاپ رسانده است.
نظر شما