یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
انتشار اندیشه‌های حکمی- اجتهادی شهید صدر

کتابی با عنوان اندیشه‌های حکمی اجتهادی شهید صدر ‌به‌زودی از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر خواهد شد. این کتاب، نخستین اثر از یک مجموعه به شمار می‌آید که نظرات بزرگان شیعه را دربر می‌گیرد.-

ابوالفضل عنابستانی، نویسنده و مدیر روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده‌اند،‌ اظهار کرد: این اثر افکار و نظریات شهید صدر در باب فلسفه علم، ‌فلسفه‌الاجتماع،‌ فلسفه سیاست و ‌فلسفه اصول را در قالب مقالات متعددی بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون درباره شهید صدر مقالاتی در این وسعت ارایه نشده و آن‌چه بیشتر درباره آثار و آرا این اندیشمند مورد توجه قرار گرفته، مقوله اقتصادی بوده است.

این محقق افزود: ‌در این کتاب مقالاتی اختصاصی از آیت‌الله تسخیری، ‌آیت‌الله اراکی،‌ حجت‌الاسلام خسروپناه،‌ حجت‌الاسلام بهجت‌پور، دکتر جبرییلی و ... درباره آرا شهید صدر گنجانده شده‌اند.

عنابستانی با بیان این‌که این کتاب نخستین جلد از یک مجموعه محسوب می‌شود،‌ ادامه داد: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بنا دارد تا آینده‌ای نه چندان دور به‌شکلی منظومه‌وار،‌ آرا و نظریات بزرگان فکری تشیع را بررسی کند.

 کتاب اندیشه‌های حکمی اجتهادی شهید صدر زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و به کوشش ابوالفضل عنابستانی تا پایان شهریور ماه با شمارگان هزار نسخه  در 600 صفحه روانه بازار نشر خواهد شد. بهای نهایی این کتاب هنوز مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط