یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
بررسی نقش مثبت‌اندیشی در کسب و کار از دریچه کتاب

کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی در کسب و کار» تالیف اسکات ونترلا با ترجمه احمد تابنده، کاربردهای نگرش نوین (مثبت‌اندیشی) را در کسب و کار و مدیریت سازمان‌ها مورد بررسی قرار داده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اسکات ونترلا در این کتاب، ویژگی‌های خوش‌‌بینی، اشتیاق، صداقت، باور، شهامت، اعتماد به نفس، اراده، صبر، آرامش و تمرکز را برای انسان‌های مثبت‌اندیش بر‌می‌شمارد و در قالب مثال‌هایی کاربردی تاثیر هر یک را در محیط‌های کاری روشن می‌کند.

نورمن وینست پیل که وی را پدر مثبت‌اندیشی می‌دانند، با نوشتن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دهه‌های اخیر با نام «معجزه مثبت‌اندیشی» مفهوم مثبت‌اندیشی را به جهانیان شناساند و راه‌های دستیابی به آن را آموزش داد. پس از او ده‌ها نویسنده کاربردهای این مفهوم را در زمینه‌های گوناگون مورد مطالعه قرار دادند. کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی در کسب و کار» یکی از این کتاب‌هاست که کاربردهای این نگرش نوین را در کسب و کار و مدیریت سازمان‌ها مورد بررسی قرار داده است.

کتاب حاضر در سه بخش مزایای مثبت‌اندیشی، از فکرهای مخرب به‌سوی اهداف مثبت و قدرت تقویت‌کننده، تدوین و تنظیم شده است.

نویسنده کتاب، رمز پیروزی در کسب و کار را در مثبت‌اندیشی مدیران و کارکنان یک سازمان می‌داند. مثبت‌اندیشی امید، استقامت و پایداری را در پی دارد که همگی راه‌گشای جاده پر فراز و نشیب پیروزی‌اند.

در کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی در کسب و کار» این رویکرد در قالب جمله‌ای زیبا بیان شده است: «هنگام روبرو شدن با یک کوه، پس نخواهم کشید. به بالا رفتن ادامه خواهم داد تا به آن طرف برسم، راه‌گذری پیدا کنم، نقب بزنم، یا به سادگی می‌ایستم و با کمک خداوند کوه را به یک معدن طلا تبدیل می‌کنم.»

نویسنده در این کتاب از طریق آزمون‌های مثبت‌اندیشی، خواننده را با مبانی این تفکر درگیر کرده و نگرش مناسب برای مواجهه با شرایط امروز کسب و کار را به وی عرضه می‌کند. ونترلا در جای جای این کتاب با ارایه تجارب موثر و نظرات علمی صاحب‌نظران متعدد، به خواننده کمک می‌کند تا نظرات مطرح در کتاب را بهتر درک کند.

ونترلا، از خوش‌بینی و اشتیاق به‌عنوان اجزای قدرت تعالی‌بخش یاد می‌کند و ضمن تشریح تاثیر آن‌ها در کسب و کار، راهکارهایی برای تقویت آن‌ها به خواننده ارایه می‌کند. وی عزم، شجاعت و اعتماد به نفس را مجموعه صفاتی می‌داند که به‌عنوان نیروی محرکه در افراد مثبت‌اندیش عمل می‌کنند. او با تشریح این ویژگی‌ها، راهکارهایی برای تقویت آن‌ها به خواننده ارایه می‌کند.

احمد تابنده، مترجم کتاب در مقدمه نوشته است: «هنر ونترلا در کتاب حاضر شکافتن مفهوم مثبت‌اندیشی، یافتن و نشان‌دادن ابعاد آن در زندگی کاری، خاطرنشان کردن اهمیت توجه مستمر به مفاهیم و ابعاد مزبور است.»

در مقدمه ناشر به قلم دکتر فریبا لطیفی می‌خوانیم: «ما همه مثبت‌اندیش پا به جهان می‌گذاریم و منفی‌نگری را از اطرافیانمان می‌آموزیم. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کودکان کلمه «نه» را ده برابر بیش از کلمه «آری» می‌شنوند و بی‌دلیل نیست که مولانا از فراوانی انسان‌های منفی‌اندیش، منفی‌نگر و منفی‌باف بر گرد خویش ملول گشته و انسان‌هایی مثبت‌اندیش را آرزو می‌کند. مدیری که سازمانش را منفی‌نگران و منفی‌بافان احاطه کرده‌اند، دستیابی به پیروزی را باید در دگرگون‌سازی جو منفی سازمان و گسترش مثبت‌اندیشی در میان همکارانش جستجو کند.»

کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی در کسب و کار» در 305 صفحه و به بهای هشت هزار و 910تومان از سوی سازمان فرهنگی فرا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها