دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
«نگین آفرینش 2» دوباره به بازار کتاب آمد

کتاب «نگین آفرینش 2» که درسنامه‌ای برای آموزش مفاهیم مهدویت است و منبع درسی برای دوره‌ مقدماتی معارف مهدوی با هدف تبیین مباحث مهدوی محسوب می‌شود، بار دوم منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با هدف تکمیل مباحث جلد یکم کتاب در 12 درس به بررسی همه نکات مربوط به مهدویت پرداخته است. دعاها و زیارتنامه‌های مهدوی، منجی در آیین یهود، منجی در مسیحیت و زرتشت، تاریخ عصر غیبت، سازمان وکالت، ولایت فقیه، جلوه‌های محبت حضرت حجت(عج)، مهدی ستیزان و شیوه‌های مقابله با فرقه‌های انحرافی، از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب‌اند.

این کتاب به مباحث مهم و اساسی مهدویت می‌پردازد و به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به بحث‌های اساسی، زمینه‌ خوبی را در علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند تا با متن درس بعدی با عنوان درسنامه مهدویت آشنا شوند. از ویژگی‌های مهم کتاب، قابل فهم بودن آن برای عموم علاقه‌مندان است.

بر اساس مطالب کتاب، «مهدويت در راستای مسأله امامت و در امتداد نبوت و خاتميت است، از اين رو در مرحله‌ای حساس از تاريخ آغاز شده و تا امروز ادامه يافته است و تا آخرين لحظه حيات دنيوی بشر نيز باقی خواهد بود. بنابراين، چگونگی امامت از امام علی (ع) تا زمان ولی عصر(عج) و عكس‌العمل مسلمانان درباره امامت (به‌طور عام) و مهدويت (به‌طور خاص) و نيز حوادث تاريخی در اين زمينه می‌تواند از موضوعات مهم و حساس تاریخ اسلام به شمار آید.
بسياری از حركت‌های اصلاحی در تاريخ و عصر حاضر مانند فاطمیان در مصر و مهدی سودانی در سودان متأثر از انديشه مهدويت بوده است. حركت اصلاحی موعود باوري، چنان در جامعه اسلامی تأثير شگرفی گذاشته كه برخی دسيسه‌گران با استفاده ابزاری از واژه مهدی و ادعای مهدويت عده‌ای از مردم را در جوامع اسلامی به خود مشغول كردند. به همین دلیل این نیاز احساس شده تا اطلاعات مورد نیاز مهدی‌پژوهان در قالب کتاب منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گیرد.»

پیش از کتاب «نگین آفرینش 2» ، کتاب «نگین آفرینش 1» به قلم محمدمهدی حائری‌پور، مهدی یوسفیان و محمدامین بالادستیان با بیان مباحث مقدماتی مهدویت‌پژوهی به مسایلی مانند ضرورت طرح مباحث مهدوی، غیبت امام زمان(عج) و فواید امام غایب پرداخته است. این کتاب به چاپ پنجاه و چهارم رسیده است.

چاپ دوم کتاب «نگین آفرینش 2» با تلاش گروه نویسندگان و به سرپرستی مهدی یوسفیان با شمارگان دو هزار نسخه در 213 صفحه و به قیمت 60 هزار ریال از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط