شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
تمام كتابخانه‌هاي آذربايجان غربي، صاحب بخش مرجع مي‌شوند

مدير كتابخانه‌هاي آذربايجان غربي از راه‌اندازي بخش مرجع در تمام كتابخانه‌هاي اين استان خبر داد._

علي فيروز، مديركل امور كتابخانه‌هاي عمومي استان آذربايجان غربي، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به بروز مشكل قرائتخانه شدن كتابخانه‌هاي عمومي در سراسر كشور، راه اندازی بخش مرجع را در كتابخانه‌هاي شهرستان‌ها لازم دانست و در اين باره گفت: توسعه بخش مرجع كتابخانه‌ها از اولويت برنامه‌هاي اين اداره كل است. 

فيروز توضيح داد: معمولا سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها توسط دانشجويان و متقاضيان آزمون ورودي دانشگاه‌ها پرمي‌شود، بنابراين راه‌اندازي و توسعه بخشي ويژه براي استفاده محققان از كتاب‌هاي مرجع، براي افزايش كارايي كتابخانه‌ها از اقدام‌هاي ضروري در اين زمينه خواهد بود. 

وي خاطرنشان كرد: در‌ آذربایجان غربی 48 کتابخانه فعال وجود دارد که در مجموع با 118نيروي انساني اداره مي‌شوند. 30هزار عضو فعال كتابخانه‌هاي استان بيش از 400هزار نسخه كتاب در دسترس دارند و هر ماه به طور متوسط 35هزار نسخه امانت گرفته مي‌شود. 

اين مدير كل با تاكيد بر اين‌كه تا پايان برنامه چهارم توسعه، بايد تعداد كتابخانه‌هاي فعال استان از 45 به 56باب ارتقا يابد، خبر داد:  اكنون سه كتابخانه با زيربناي 500متر مربع در شهرستان‌هاي خوي، سلماس و اروميه در دست احداث است. با راه‌اندازي اين سه باب، شهرستان‌هاي اروميه، سلماس و خوي به ترتيب صاحب 12، پنج و هفت كتابخانه عمومي مي‌شوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط