دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
مجموعه شعری از نزار قبانی به ایران رسید

مجموعه شعر «زنی در من قدم می‌زند» سروده نزار قبانی، شاعر سوری با ترجمه یدالله گودرزی منتشر می‌شود. گودرزی گفت که این کتاب را به نشر چشمه سپرده، ولی به دلایل مشکلات این ناشر، هنوز مراحل چاپ این کتاب معوق مانده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گودرزی گفت: کتاب «زنی در من قدم می‌زند» مجموعه‌ای از آثار شاعر عرب نزار قبانی است. از دریچه این کتاب با نزار قبانی، شاعر سوری آشنا شده‌ام و به گمانم آثار وی برای خوانندگان هم جای تأمل دارد. 

گودرزی توضیح داد: مجوز انتشار این کتاب صادر شده ولی به دلیل متوقف شدن فعالیت نشر چشمه این مجموعه هنوز به چاپ نرسیده است. 

وی افزود: قبانی دیپلمات بود و حتی شعرهای سیاسی زیبا و ماندگاری سروده است. او به هیچ وجه شاعری عزلت‌نشینی نبود و سرنوشت پر حادثه‌ای داشت و اتفاقات مختلفی را از سر گذراند. او در یک بمب‌گذاری همسرش را از دست داد و در جایگاه یک دیپلمات شاعر سعی کرد تا تجربیاتش را به خوانندگان منتقل کند. امیدوارم این کتاب به زودی منتشر شود. 

این شاعر افزود: این روزها مجموعه شعر «امضای چشم تو» که در قالب کلاسیک سروده شده و دفتر «شب نمی‌گذارد که بخوابم» که مجموعه‌ای از شعرهای نو است  آماده چاپ دارم.

گودرزی توضیح داد: مجموعه «امضای چشم تو» شامل گزیده‌ای از غزل‌ها و دوبیتی‌ها و رباعی‌ها و مثنوی‌های من است که در کتاب‌های مختلف چاپ شده است. همچنین بخش ترانه را به این کتاب اضافه کرده‌ام که توسط خوانندگان مختلف اجرا شده‌اند. این کتاب نخستین کارهای من تا واپسین کارهایم را دربرمی‌گیرد. بعضی شعرها هم برای اولین بار در این مجموعه آمده‌اند.

این شاعر گفت: مجموعه «شب نمی‌گذارد که بخوابم» دو بخش است و شعرهای بلند، متوسط و شعرهای کوتاه مرا دربرمی‌گیرد. شعرهای کوتاه این کتاب از جنس شعرهایی است که طی سال‌های اخیر به صورت پیامک هم رایج شده و من همان موقع پیشنهاد کردم که به جای واژه هایکو که ژاپنی است و با فرهنگ ما قرابتی ندارد به آن‌ها بگوییم «آنک».

يدالله گودرزی متخلص به شهاب بروجردی در بروجرد متولد شد. وی در سال 1373 مقام اول شعر دانشجویی را کسب کرد.

«عاشقانه‌های شوکا»، «ناگهان بهار»، «بگذار عاشقانه بگویم»، «سیمای بروجرد»، «آخرین قبیله‌ شرقی» و دفتری از «گزیده‌ ادبیات معاصر» از آثار اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها