هفتمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت بازرگانی» با 78 پرسشنامه و طرح مباحث کارآمد و بهروز، به همت سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شد.-
سیدمحمد مقیمی، استاد دانشگاه تهران و مجید رمضان، استادیار دانشگاه صنعتی مالکاشتر در این شماره از پژوهشنامه علاوه بر ارایه 78 پرسشنامه معتبر جهانی، در ابتدای هر فصل نیز چکیدهای از مبانی نظری مدیریتی را نیز تدوین کردهاند.
نخستین فصل پژوهشنامه مدیریت با عنوان «کلیات بازاریابی» به بررسی 11 پرسشنامه پرداخته است. از جمله موضوعات پرسشنامههای این فصل میتوان به فعالیتهای بازاریابی، رضایت از قیمت، رویکردهای رابطهای در بازاریابی و گرایش بازار اشاره کرد.
فصل دوم با عنوان «اثربخشی مدیریت بازاریابی» با پنج پرسشنامه به مباحثی چون اثربخشی فعالیتهای بازاریابی، ابعاد دانش بازار در توسعه کالاهای جدید و اثربخشی سیستمهای بازاریابی پرداخته است.
«مدیریت استراتژیک بازاریابی» عنوان سومین فصل این کتاب است. نوعشناسیهای اقدامات استراتژیک بازاریابی، توسعه استراتژی بازاریابی، تاثیر اینترنت در بازاریابی و محیط رقابتی و گرایشات بازاریابی از مباحث هفت پرسشنامه این فصل است.
فصل چهارم پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت روابط با مشتری» به بررسی 19 پرسشنامه اختصاص دارد. در این فصل مباحثی مانند نیازهای مشتریان، وفاداری مشتری، نقش مشتری در فرآیند ارایه خدمات،خدمات مشتری و رابطه بین مشتری و مشاور مطرح میشوند.
«مدیریت فروش» موضوع پنجمین فصل پژوهشنامه مدیریت است. رضایت شغلی فروشندگان، رابطه بین فروشنده و مشتری، کیفیت خدمات خردهفروشی و فروشنده حرفهای برخی موضوعات 9 پرسشنامه این فصل را شامل میشوند. همچنین در فصل ششم با عنوان «تبلیغات» پنج پرسشنامه با موضوعاتی همچون نگرشها در زمینه تبلیغات، رویکردها نسبت به تبلیغات، تبلیغات متحرک در شرکتهای چندملیتی و دلایل توجه به تبلیغات مطرح شده است.
در فصل هفتم این کتاب به موضوع «مدیریت برند» اختصاص دارد، مباحث برند سازمان، تصویر برند شرکتهای خصوصی، تاثیر تبلیغات بر موفقیت برند و وفاداری مصرف کننده به برند در چهار پرسشنامه بررسی شدهاند.
«مدیریت خرید» و «مدیریت صادرات و واردات» عناوین دو فصل پایانی این کتابند. هفت پرسشنامه با موضوعاتی مانند نگرشها نسبت به خرید، اقدامات خرید بههنگام، ارزش درک شده و خرید از اینترنت در فصل هشتم بررسی و مسایل مربوط به صادرات، قرائت فرهنگی و بازارهای خارجی، خدمات ارایه شده به صادرکنندگان و موانع صادرات در هشت پرسشنامه فصل پایانی مطرح شدهاند.
هفتمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت بازرگانی» با شمارگان یکهزار و 200 نسخه در 252 صفحه و به بهای 10 هزار تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.
نظر شما