دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
گروه سنی پیش‌دبستانی اولویت ساماندهی آموزش قرآن است

نشست خبری فعالیت‌های سازمان دارالقرآن کریم و رونمایی از تالیفات جدید این سازمان با حضور معاون آموزش و پژوهشی سازمان دارالقرآن کریم امروز(15 مهرماه) در محل این سازمان برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدمهدی بحرالعلومی در جمع خبرنگاران ورود به سطوح سنی مختلف مخاطبان را از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان دارالقرآن کریم دانست و گفت: ساماندهی آموزش قرآن به گروه سنی پیش‌دبستانی و به طور کلی کودکان و نوجوانان از اولویت‌های سازمان است که تالیف مجموعه کتاب‌های «بچه‌های آسمان» گام مهمی در رسیدن به این هدف است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم اظهار کرد: این سازمان برای تربیت و پرورش استعدادهای قرآنی کودکان و نوجوانان، برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند. جشنواره نغمه‌های آسمانی ویژه نوجوانان پسر 12 تا 18 سال، اردوهای آموزش و پرورش برای مخاطبان و استعدادهای درخشان در گروه سنی نوجوانان و تالیف کتاب‌های قرآنی از فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌آیند.

وی افزود: نخستین دوره اردوهای آموزشی ویژه نوجوانان پسر 12 تا 18 سال با حضور استادان مجرب قرآن در رشته‌های صوت، لحن و مفاهیم در شهریورماه در استان البرز بر پا شد و دومین دوره آن نیز تا پایان سال جاری در شهر مشهد برگزار می‌شود.

بحرالعلومی با بیان این‌که جلسات سنتی حفظ قرآن نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان دارالقرآن کریم است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دستیابی به آمار 10 میلیون نفری حافظان قرآن کریم در سراسر کشور، این سازمان اقدام به برگزاری 50 جلسه حفظ قرآن کرده که اکنون در حال برگزاری است.

این مقام مسوول یادآور شد: همچنین برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن از اهداف سازمان به شمار می‌آیند که در شش استان کشور با هدف خود اتکایی استادان قرآنی استان‌ها در حال اجراست.

وی افزود: با نظارت شورای تالیف، متشکل از دکتر مجید معارف، دکتر سیدمحسن میرباقری و استاد احمد حاجی‌شریف بر اساس سیاست‌های کلی سازمان دارالقرآن کریم کتاب‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی تالیف و تدوین می‌شوند.

در ادامه این نشست بحرالعلومی از کتاب‌های «قرآن در کلام مقام معظم رهبری»، «انسان‌شناسی از منظر قرآن»، «درسنامه قرآن شناسی» و مجموعه کتاب‌های «بچه‌های آسمان» ویژه کودکان پیش دبستانی رونمایی کرد. 

نشست خبری فعالیت‌های سازمان دارالقرآن کریم و رونمایی از کتاب‌های جدید این سازمان با حضور معاون آموزش و پژوهشی سازمان دارالقرآن کریم و جمعی از خبرنگاران امروز(15 مهرماه) از ساعت 14 تا 15 در محل این سازمان برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط