دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
وب سایت آلمانی کتابخانه ملی راه‌اندازی شد

همزمان با برگزاري شصت ‌و پنجمین نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت وب سايت آلماني سازمان اسناد و كتابخانه ملي راه اندازي شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، همزمان با حضور این سازمان در نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت وب سايت آلماني سازمان راه اندازي شد.

اين وب سايت دربرگيرنده بخش هاي مختلف و مفيد براي مخاطبان است که توضيحات مربوط به ساختار سازمان، معرفي كتابخانه ملي، معرفي آرشيو ملي، اهداف و وظایف، ارایه اخبار، از کتابدار بپرس ويژه به زبان انگليسي، پيوند به کتابخانه دیجیتال و کودکان و نوجوانان، تماس با ما و فرم درخواست متقاضيان بازديد اتباع خارجي از كتابخانه ملي، از  بخش‌هاي وب سايت آلماني سازمان است.

بخش «كتابشناسي آلمان بر اساس منابع موجود در سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران» برای غنی سازی محتوایی وب سایت درنظر گرفته شده كه شامل چهار بخش و 15 هزار و 922 عنوان است.

در بخش نخست، منابع در حوزه موضوعي آلمان شامل نسخه‌هاي خطي، پايان‌نامه ها، كتاب هاي فارسي، لاتين، مقالات و منابع ديداري شنيداري آورده شده و بخش دوم به منابع زبان آلماني تعلق دارد که در موضوعات مختلف به ترتيب الفبايي بر اساس نام عنوان كتاب، تنظيم شده است.

بخش سوم این پورتال شامل آثار ادبي آلماني ترجمه شده به فارسي است كه در اين بخش كتاب‌هايي كه از زبان آلماني به فارسي ترجمه شدند به ترتيب الفبايي  قرار گرفتند.

بخش چهارم این سایت شامل آثار ادبي فارسي به آلماني و كتاب هايي است كه از زبان فارسي به آلماني ترجمه شدند و به ترتيب الفبا در این بخش قرار گرفتند. همچنین در این وب سایت، سه نسخه برجسته كه به نحوي با كشور آلمان مرتبط هستند، انتخاب و معرفی شدند و متن كامل آن در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

لينك وب سايت آلماني سازمان اسناد و كتابخانه ملي به نشانی http://nlai.ir/Default.aspx?alias=nlai.ir/ge قابل مشاهده است.

شصت‌‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از (17 تا 21 مهر ماه) برابر با 9 اکتبر تا 13 اکتبر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط