دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
مذاکرات اولیه فروش رایت ابن‌سیناپژوهی در نمایشگاه كتاب استانبول

ناصر میرزایی، مدیر روابط عمومی خانه کتاب از توافق اولیه با یک ناشر آمریکایی برای فروش رایت کتاب ابن‌سینا پژوهی در نمایشگاه استانبول خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از  شنبه (11آبانماه) کار خود را آغاز کرد و خانه کتاب و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این نمایشگاه حضور دارند. 

شرکت «گیتی پویان آذر»، نماینده انحصاری برخی از ناشران آمریکایی و اروپایی در ایران و ترکیه، در نمایشگاه کتاب استانبول اقدام به عرضه کتاب‌های ترجمه شده از زبان فارسی به زبان انگلیسی کرده که از میان آنها به کتاب (countries E-Business in developing) اثر دکتر علی صنایعی، استاد دانشگاه اصفهان می‌توان اشاره کرد. مهندس مهرداد افسری مدیرعامل این شرکت که اقدام به جذب ناشر بریتانیایی برای چاپ اين کتاب کرده است، می‌گوید: تاکنون 800 جلد از این کتاب در دنیا به فروش رفته است.

وی افزود: توافق‌هایی میان شرکت گیتی پویان آذر و ناصر میرزایی نماینده خانه کتاب ایران، برای جذب ناشر آمریکایی و بریتانیایی برای عرضه بین‌المللی کتاب ابن‌سینا‌پژوهی که از طرف خانه کتاب در حال چاپ است، صورت گرفته است.

همچنين جواد امینی کارشناس فرهنگی کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و دکتر کاووس حسن‌لی استاد زبان فارسی مدعو در دانشگاه استانبول، در غرفه خانه کتاب ایران حضور یافتند که مذاکراتی برای تعامل‌های فرهنگی بین استانبول و خانه کتاب ایران صورت گرفت.

طبق اظهارات این استاد مدعو حدود 300 دانشجوی فارسی‌آموز در استانبول مشغول به تحصیل هستند که می‌توان نشست‌های ادبی، فرهنگی و جلسات نقد و سمینارهایی با حضور استادان ادبیات فارسی و ترکی برگزار کرد. به اعتقاد وی برگزاری این نشست‌ها و سمینارها می‌تواند به تعمیق روابط فرهنگی این دو کشور همسایه کمک کند.

 نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از ساعت 9 تا 19 بعدازظهر در طول هفته و 10 تا 20 بعدازظهر در روزهای آخر هفته به روی علاقه‌مندان باز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها