چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
«برگ‌هایی از دفتر عاشورا» خواندنی شد

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در کتاب «برگ‌هایی از دفتر عاشورا؛ رهیافتی به شناخت قیام حسین بن علی(ع)» کوشیده‌است فرازهایی را از واقعه عاشورا در اختیار نسل جوان قرار دهد. این اثر به همت موسسه فرهنگی انوار طه و از سوی نشر مسیا روانه بازار کتاب شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در پنج فصل به موضوعاتی مانند «عاشورا در اندیشه پیامبران(ع) و امامان(ع)»، «عاشورا در زلال اشک و عاطفه خوبان»، «عاشورا در گستره تعلیم تربیت»، «عاشورا در آینه علل و عوامل» و «عاشورا؛ میدان جانبازی یاران با بصیرت» می‌پردازد.

مخاطبان کتاب «برگ‌هایی از دفتر عاشورا؛ رهیافتی به شناخت قیام حسین بن علی(ع)» همچنین با مضامینی مانند خبر دادن خداوند به آدم(ع) از شهادت امام حسین(ع)، خبر دادن امام حسین(ع) از شهادتش، کراهت گریه بر غیر امام حسین(ع) و اهل بیت او، گریه زکریا(ع) بر امام حسین(ع)، ‌احیاگری سنت پیامبر(ص)، تقوا و پرهیزگاری حسینی، جریان نفاق، حر بن یزید ریاحی، عباس بن علی(ع) و عابس بن ابی شبیب آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده‌است: «از اسرار نهضت خونین حسین بن علی(ع) این است که این جهاد بزرگ به نخستین انسان و پیامبر خدا ابلاغ شده‌است. در حدیثی در کتاب شریف بحار الانوار چنین روایت شده است که چون آدم(ع) به سوی زمین هبوط کرد، حوا را ندید. در جست‌وجوی او در زمین می‌گشت تا به کربلا گذر کرد. بیمار و اندوهگین شد و بی‌سبب دلتنگ گردید و در همان جا که حسین(ع) کشته شده است بر زمین خورد و از پایش خون جاری شد. سر بر آسمان بلند کرد و گفت: خدایا، آیا خطای دیگری از من سر زده که عقوبتم کردی؟ من همه جای زمین را گشتم و چنین اتفاق ناگواری که در این‌جا برایم پیش آمد، تاکنون برایم رخ نداده است. خداوند به وی وحی کرد: ای آدم از تو گناهی سر نزده‌است، ولی فرزندت حسین(ع) در همین سرزمین مظلومانه کشته می‌شود.»

نخستین چاپ کتاب «برگ‌هایی از دفتر عاشورا؛ رهیافتی به شناخت قیام حسین بن علی(ع)» با شمارگان سه هزار نسخه، در 166 صفحه و به قیمت 70 هزار ریال از سوی نشر مسیا راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط