شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
هفته کتاب در فرهنگسرای بهمن چه می‌گذرد؟

کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن در هفته کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است. جشن «کتاب سال بهمن»، «خانه، مدرسه، شهر الکترونیک» و «غذاکده ذهن» از جمله این برنامه‌ها هستند./

رویا زارعی، مدیر کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌های این مرکز فرهنگی عنوان کرد: در اين هفته جشنی با عنوان «کتاب سال بهمن» ویژه کودکان داریم که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به کتاب‌سازی، برپایی کارگاه‌های تصویرگری و قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد و ساعت 15 روز 28 آبانماه نخستین جلسه آن با حضور کارشناسان کانون در کتابخانه باران فرهنگسرای بهمن که ویژه کودکان و نوجوانان است، برگزار می‌شود.

زارعی درباره برنامه «خانه، مدرسه، شهر الکترونیک» گفت: این برنامه در راستای تبیين استفاده صحیح از رسانه‌ها و فناوری‌های نوظهور ارتباطی با تاکید بر اینترنت و ارتقای میزان بهر‌ه گیری جوانان از قابلیت‌های فضای مجازی به صورت کارگاه‌های وبلاگ‌نویسی ویژه جوانان برگزار خواهد شد. این برنامه به مدت چهار روز و از 26 آبانماه برگزار می‌شود، علاقه‌مندان از ساعت 16 تا 18 روزهای 26 تا 29 آبانماه می‌توانند به فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند.

مدیر کتابخانه شهید فهمیده «غذاکده ذهن»را برنامه‌ با سابقه این مرکز دانست که در هفته کتاب با اهتمام ویژه‌ای برگزار خواهد شد و توضیح داد: بر اساس این طرح، حدود یک میلیون نسخه کتاب و تعدادی قفسه برای درمانگاه‌های منطقه خریداری شده‌است و روزانه همه کتاب‌های این مراکز درمانی که در حوزه‌های روانشناسی، بهداشت و پزشکی هستند از سوی کارشناسان ما تغییر می‌کنند تا مراجعان در هنگامی که در صف انتظارند، منابع جدیدی مطالعه کنند.

وی افزود: اکنون سه درمانگاه اطمینان، سلیم و اتکای منطقه 16 در این طرح پوشش داده می‌شوند و هر روز 20 عنوان کتاب آن‌ها تغییر می‌کند. علاوه بر بیماران، کادر پرسنلی این مجموعه‌های درمانی نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.

زارعی برنامه «نقد ادبیات داستانی» مربوط به داستان ضحاک شاهنامه را برنامه دیگر این کتابخانه در هفته کتاب دانست که ساعت 15 روز سه شنبه در بخش مرجع کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.

بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ايران از 25 آبانماه تا دوم آذرماه امسال در سراسر كشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط