یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
بررسی طراحی و تدوین کتاب درسی در قاب کتاب

کتاب «درآمدی بر طراحی و تدوین کتاب درسی» نوشته حسن ملکی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در پنج فصل به مبانی مفهوم و اهمیت کتاب درسی، مقدمات کتاب، مقدمات فصل، متن درس و پایان کتاب درسی می‌پردازد.

طریقه نگارش مقدمه، معرفی مولفان، مقدمه فصل، ساختار مناسب متن، تمایه، واژه‌نامه، معرفی سازمان‌ها و مراکز، راهبردهای شناختی، رابطه عنوان با محتوا و ویژگی های صوری متن از جمله مطالبی‌اند که در کتاب درآمدی بر طراحی و تدوین کتاب درسی به آن‌ها توجه شده است.

در بخشی از این اثر نوشته شده است: «محتوای کتاب درسی باید با زندگی عملی فراگیرنده ارتباط داشته باشد و در اداره امور زندگی سالم به او کمک کند. این ضرورت وقتی اهمیت پیدا می‌کند که ذهن را متوجه مسایل گوناگون نمود. برای مواجهه منطقی و صحیح با مسایل به مهارت‌ها، دانش‌ها و نگرش‌های مفید و موثر احتیاج است.»

نخستین چاپ کتاب درآمدی بر طراحی و تدوین کتاب درسی در 48 صفحه به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ معارف اسلامی و نشر معارف تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط