شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
چاپ کتاب‌ در ایران قطبی شده است

مدیر چاپخانه آریا در شیراز با بیان این‌که امسال حدود پنج عنوان کتاب تولید کرده‌اند گفت: با وجود دانشگاه‌های فراوان و بزرگ در شهر شیراز، مسوولان دانشگاهی سفارش چاپ کتاب خود را به چاپخانه‌های استان‌های اصفهان و تهران می‌دهند و این اتفاق سبب قطبی شدن فعالیت چاپخانه‌های ایران شده است._

سعید نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که باندبازی و پارتی‌بازی در هر شغلی تاثیرگذار است، عنوان کرد: برخی چاپخانه‌های فعال در شهر شیراز سفارشی‌اند. اگر رسیدگی بر فعالیت مسوولان ادارات و چاپخانه‌ها باشد، چاپخانه‌ها متعادل کار می‌کنند و زمینه فعالیت برای همه صنعتگران چاپ فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که با گران شدن بهای کاغذ، سفارش‌ها هم کاهش یافته‌اند، ادامه داد: چاپخانه آریا با 20 سال تجربه در صنعت چاپ مشغول انجام چاپ اوراق با مقیاس‌های بزرگ است، به طوری که چاپگرهای اداری و خانگی قادر به انجام این کارها نیستند و اگر هم باشند هزینه آن مقرون به صرفه نخواهد بود. اینک مشکل فعلی این چاپخانه خدمات رایانه‌ای خانگی و اداری نیست.

نجف‌زاده درباره رونق و ارتقای خدمات چاپی در چاپخانه‌های شیراز اظهار کرد: برای رقابت با چاپخانه‌های بزرگ در تهران، اصفهان و مشهد و جلب نظر مشتریان باید سیستم‌های چاپخانه‌های شهرستان‌ها ارتقا یابد و چاپخانه‌داران از حمایت مسوولان برخوردار باشند. بنابراین، با مشخص شدن جایگاه چاپخانه‌ها در صندوق توسعه ملی، هر چاپخانه از مزایای مشخص شده خود در این صندوق بهره می‌برد. 

وی یادآور شد: اکنون چاپخانه‌های شهر شیراز زیرنظر اتحادیه چاپخانه‌داران اداره می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط