پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
فهم قرآن بر خواندن آن مقدم است

کتاب «ادبستان قرآن؛ آموزش جامع قرآن کریم» به قلم مسعود وکیل تلاش می‌کند با ارایه روش جامع آموزش قرآن کریم، قرآن را به سادگی به همه افراد جامعه آموزش دهد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در 15 فصل با عنوان‌هایی مانند «قرآن، کتاب هدایت»،«خلقت و عبادت در قرآن»،«ولایت الهی»،«ولایت و رهبری»، «ایمان»،«نماز»،«دنیاگرایی» و «رستاخیز» درصدد است ابتدا به مخاطب خود روش خواندن قرآن را آموزش دهد و سپس آموزش مفاهیم قرآن را از اولویت‌های روش آموزش قرآن معرفی کند.

یکی از موضوعاتی که در این کتاب بر آن تاکید فراوانی شده، «تدبر در آیات قرآن کریم» است. بر اساس مطالب کتاب، «با توجه به آیات قرآن کریم و برخی  روایات معصومین(ع) تدبر شرط لازم بهره‌گیری از قرآن است. تدبر سطوح متفاوت و روش‌های گوناگونی دارد، نخستین سطح و مرحله تدبر در قرآن، داشتن سواد قرآنی است که برای عموم مردم ضروری است، اندیشه در معنای آیات شریفه به منظور دریافت پیام هدایتی قرآن کریم از موضوعات مهم آموزش قرآن است.»

این کتاب با استفاده از تجارب موجود در آموزش قرآن، سعی دارد توانایی و انگیزه خواندن قرآن را در مخاطب ایجاد کند تا مخاطب بتواند به درک بهتری از مفاهیم قرآن دست پیدا کند. 

هر یک از درس‌های این کتاب از قسمت‌هایی مانند«متن آیات»،«قواعد و روخوانی»،«نوار آموزشی»،«جدول کلمات آشنا و جدید»،«تمرین برای معنا کردن عبارات ساده قرآنی»،« پیام قرآنی»،«تدبر در آیات» و « انس با قرآن در خانه» تشکیل شده و این کتاب به‌گونه‌ای تدوین شده که علاوه بر امکان آموزش حضوری در کلاس، به صورت خودآموز نیز قابل استفاده است.

این اثر  همچنین توانایی خواندن قرآن را در زمانی کوتاه به مخاطب می‌دهد و علاوه بر آن کمک می‌کند حجم قابل توجهی از آیات و عبارات پرکاربرد قرآن را معنا کند. 

کتاب «ادبستان قرآن؛ آموزش جامع قرآن کریم» به قلم مسعود وکیل با شمارگان سه هزار و 300 نسخه، در 152 صفحه و به قیمت 60 هزار ریال  نخستین بار از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط