یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲
ساخت يك اثر تلويزيوني با اقتباس از كتاب «خانوم كوچيك»

مركز سيما فيلم قصد دارد زندگي شاعره پرآوازه ايراني، «پروين اعتصامي» را در قالب يك مجموعه تلويزيوني مقابل دوربين ببرد. اين سريال با اقتباس از كتاب «خانوم كوچيك» اثر «سهيلا علوي زاده» در دست تهيه است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) از مركز سيمافيلم، «سهيلا علوي زاده» نويسنده كتاب «خانوم كوچيك» بيش از هفت ماه به تحقيق و نگارش اوليه فيلمنامه «پروين اعتصامي» مشغول بوده و تاكنون خلاصه سيزده قسمت سريال را به رشته تحرير در آورده است.
 
علوي زاده، نويسنده فيلمنامه «پروين اعتصامي» با اشاره به نگارش متن اين سريال گفت: احتمالاً تا پايان سال جاري مراحل نگارش به پايان برسد. 

وي در خصوص وضعيت فعلي فيلمنامه اعلام كرد: سه قسمت آماده تحويل است و به احتمال زياد، با توجه به حجم تحقيقات و پتانسيل داستان، امكان دارد از سيزده قسمت فراتر رود.
 
روند داستان فيلمنامه از دوران كودكي پروين اعتصامي شروع مي شود و تا نوجواني و تحصيل در مدرسه آمريكايي ها كه مدركي در حد كالج آن زمان داشته، روايت مي شود.
 
نويسنده فيلمنامه «پروين اعتصامي» در خصوص شخصيت هاي موثر فيلمنامه گفت: شخصيت پدر پروين، به عنوان عنصر اصلي و تأثيرگذار آينده هنري او بوده كه دوست داشتم در اين باره، تحقيق مفصلي مي كردم.
 
علوي زاده در ادامه خاطر نشان كرد: منابع در اين مورد كم است. حتي از كتاب هايي كه پدر پروين ترجمه كرده، تنها نام شان باقي مانده است. وي نماينده مجلس بود.
 
سريال «شهريار» به كارگرداني كمال تبريزي كه هر هفته جمعه ها روي آنتن شبكه دوم مي رود و تله فيلم «نيما» كه زندگي اين شاعر نوگرا را در قالب يك فيلم تلويزيوني به تصوير كشيد و سريال هاي ديگري چون: «شيخ بهايي» و «نردبامي بر آسمان» با همين رويكرد در مركز (سيمافيلم) تهيه و توليد شده اند.
 
سريال «پروين اعتصامي» به كارگرداني «پوران درخشنده» ساخته خواهد شد. وي فيلم تلويزيوني 
«HIV» را نيز در مركز سيما فيلم مقابل دوربين خواهد برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط