مدير ارتباطات پژوهشي این پژوهشگاه در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این کتاب را حسین بصیریان جهرمی با نظارت دکتر حسامالدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری ترجمه کرده است.
مصطفی اسدزاده افزود: کتاب حاضر در 5 فصل تهیه و تنظیم شده است که قدرت در جامعه شبکهای، ارتباطات در عصر دیجیتال، شبکههای ذهن و قدرت، برنامهریزی شبکههای ارتباطی، سیاستهای رسواسازی و بحران دموکراسی و برنامهریزی مجدد شبکههای ارتباطی عناوین آن را تشکیل میدهند.
وی با بیان اینکه «به سوی نظریهای ارتباطی از قدرت» آخرین مطلبی است که در این کتاب نگاشته شده یادآور شد: این موضوع بخش پاياني كتاب است كه با عنوان نتيجهگيري در كتاب آمده است.
به گفته اسدزاده، دكتر هادي خانيكي، استاد علوم ارتباطات، بر اين اثر مقدمهای نوشته و در آن علاوه بر مرور نظريات و ديدگاههاي كاستلز در حوزه ارتباطات به تمركز او به رابطه تعاملی میان رسانه، قدرت و پادقدرت اشاره ميكند.
وی تاکید کرد: خانيكي در مقدمه خود بيان ميكند كه كاستلز اکنون به رسانه به مثابه «فضای اجتماعی قدرت» نگاه میکند و در روند توسعه شبکههای افقی ارتباطات ازطریق گسترش روزافزون اینترنت، ارتباطات سیار، رسانههای دیجیتال و چندرسانهای و نرمافزارهای جدید ارتباطی، به مطالعه شکل نوین ارتباطات یعنی «ارتباطات خودگزین» یا «ارتباطجمعی خودانگیز» اولویت میدهد.
اسدزاده با بیان اینکه کتاب حاضر، آخرین اثر تشریحی کاستلز است عنوان کرد: این کتاب بهخوبی رویکردهای جدید او را به فضای مشترک و میانرشتهای در مباحث نوین اجتماعی، سیاسی و ارتباطی نشان میدهد.
كتاب «قدرت ارتباطات» در 789 صفحه با قيمت 35 هزار تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
نظر شما