یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
دعوای ناشران انگلیسی با آمازون امریکایی بالا گرفت

ناشران انگلیسی وب سایتی علیه آمازون برای فروش کتابهای خود راه انداخته و از سوی دیگر انتشارات «اشت» مدعی شده که آمازون کتابهای این ناشر را در امریکا با دو تا چهار هفته تاخیر به دست مشتریان می رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وب سایت تازه تاسیس شده {لینک} درانگلیس توسط ناشران مستقل با حمایت بزرگترین ناشر جهان (پنگوئن رندوم هاوس) نوعی شبکه اجتماعی برای عشاق کتاب خوان است تا قفسه های مجازی کتابخانه ای خود را به اشتراک گذاشته و از تجربیات جدید خود بگویند. عضویت در سایت رایگان بوده و هر عضوی می تواند کتاب مورد علاقه خود را از قفسه های مجازی پیشنهاد شده بخرد.

بیش از 70 کتابفروش به سایت مذکور متصل بوده و رندوم هاوس امیدوار است صدها کتابفروش مستقل دیگر به سایت بپیوندند. این سایت با وب سایت تجارت الکترونیکی Hive پیوند فنی برقرار کرده و سرویس های مشابه Hive در سایت ناشران مستقل انگلیس عرضه می شود.

در مدت زمان عرضه نسخه آزمایشی ، نویسندگانی چون لیزا جوول، آلستر کمپل، ایروین ولش و تونی پارسونز ثبت نام کرده و عضو رسمی سایت شده اند.

دن فرانکلین ناشر دیجیتال در پنگوئن رندوم هاوس می گوید بیشتر از اینکه ناشران بخواهند از سایت پول در بیاورند، مالک اطلاعات ارزشمندی از نویسندگان و خوانندگان کتاب می شوند که در آینده صنعت نشر و برنامه ریزی های آینده می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

هر چند فرانکلین می گوید رقیب آمازون نیستند و بلکه شریک قلمداد می شوند اما بسیاری از ناشران از الگوریتم استفاده شده توسط آمازون در ارنج کردن کتابهای مورد علاقه کاربر و کتابهای پیشنهادی ذیل یک خرید، ناراحت هستند و قفسه بندی مجازی آمازون را نمی پسندند.

اعتراض ادامه دار انتشارات اشت Hachette به آمازون
در آن سوی میدان نبرد با آمازون، اشت ، ناشر فرانسوی، آمازون را متهم کرده که در مورد کاربران امریکایی خود قصور داشته و بعضا یک کتاب را با تاخیر دو تا چهارهفته‌ای بدست کاربر می رساند، در حالی که آمازون به طور معمول عملیات ارسال را برای سایر انتشارات یکی دو روزه انجام می دهد.

انتظار طولانی روی صفحه کاربری که کتابهای انتشارات اشت را می خرد، دیده می شود در حالی که نمونه های مشابه عرضه شده از سوی سایر ناشران در آمازون بدون تاخیر ارسال می شود.

خبرنگار نیویورک تایمز که مسئله را دنبال کرده می گوید ظاهرا آمازون انتشارات «اشت» را برای دادن تخفیف های بیشتر به مشتری تحت فشار گذاشته است اما هچت همچنان مقاومت می کند و به همین خاطر آنچه علیه اشت رخ داده، تحت فشار گذاشتن این انتشارات برای رعایت استراتژی آماوزن در بخش فروش کتاب تلقی می شود.

نه آمازون و نه اشت در برای اظهارات خبرنگار نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها