سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
برگزاری نمايشگاه كتاب «سيرت‌النبي(ص)» در اسلام‌آباد

نمايشگاه كتاب «سيرت‌النبي(ص)» همزمان با هفته وحدت با همكاري رايزني فرهنگي ايران و مؤسسه امام صادق(ع) در اسلام‌آّباد برپا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نمايشگاه كتاب «سيرت‌النبي(ص)» به مناسبت ولادت پيامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از 19 دي‌ماه مصادف با 17 ربيع‌الاول در مؤسسه امام صادق(ع) اسلام‌آباد برپا شده است.
 
در ابتداي آيين افتتاحيه اين نمايشگاه، احمدنواب میرزا، مسئول کتابخانه الصادق(ع) اسلام‌آباد به تشريح فعاليت‌هاي اين مركز و اهميت بسط و گسترش كتابخواني در ميان عموم مردم بالاخص نسل جوان اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، قاسم مرادی، سرپرست رايزني فرهنگي ايران در اسلام‌آباد به ارائه مباحثي پيرامون اهمیت کتاب در توسعه جامعه بشری و نقش جایگاه کتابخانه‌ها در ترویج کتابخوانی و گسترش علم و پژوهش در سطح جوامع پرداخت.

وي گفت: کتابخانه الصادق به طور مستمر در باب ترویج کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی پیش گام بوده و همواره به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و ديني مي‌پردازد.

مرادي به برپايي نمایشگاه کتاب سیرت‌النبی(ص) به همت مؤسسه امام صادق(ع) اشاره كرد و افزود: دستور قرآن كريم، تمسک به «حبل‌الله» است و از آنجايي كه خداوند مي‌فرمايند: «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً ولا تفرقوا»، اميد است تا با برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي و ديني در اسلام‌آباد، وحدت ميان مسلمانان شیعه و سنی توسعه يابد.

وي ادامه داد: امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی درس اخوت و وحدت را به مردم آموزش داد كه بنابر فرمايش ايشان از 12 تا 17 ربیع‌الاول هفته وحدت اعلام و همواره مسلمانان جهان به برگزاري جشن و سرور مي‌پردازند.

مرادی اظهار كرد: اگر وحدت ميان مسلمانان محقق شود، امنیت تحقق مي‌يابد و توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان خنثی می‌شود.

 نمایشگاه کتاب «سیرت پیامبر اسلام(ص) و وحدت اسلامی» به همت مؤسسه امام صادق(ع) و رايزني فرهنگي ايران در اسلام‌آّباد در راستاي ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتب احادیث و سیره پیامبر(ص) برپا شده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها