سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۴
«وقایع‌نگاری یک فیلم هنوز اکران نشده» منتشر مي‌شود

«چيستا يثربي» نويسنده و كارگردان تئاتر گفت: رمان «وقایع‌نگاری یک فیلم هنوز اکران نشده» پس از پايان اكران عمومي فيلم «دعوت» ساخته «حاتمي‌كيا» كه مهرماه امسال به نمايش درمي‌آيد، وارد بازار نشر خواهد شد. قهرمان‌هاي اين رمان همگي واقعي هستند و هر كدام قصه‌اي جداگانه دارند.\

«یثربی» در توضيح اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: این رمان بر اساس تمام وقایعی که از روز نخست پیش تولید فيلم «دعوت» به كارگرداني «ابراهيم حاتمي كيا» تا پایان مرحله فیلمبرداری رخ داده، نوشته شده است.

وي با بيان اين كه اين رمان هم اكنون در مرحله صفحه بندي قرار دارد، تصريح كرد: فيلم «دعوت» طبق اعلام شوراي صنفي نمايش مهرماه سال جاري در سينماهاي تهران اكران خواهد شد. بنابراين رمان «وقایع‌نگاری یک فیلم هنوز اکران نشده» پس از پايان اكران اين فيلم، وارد بازار نشر خواهد شد.

اين نويسنده با بيان اين كه نویسندگی و انتخاب بازیگر فيلم «دعوت» را او برعهده داشته است، تصريح كرد: به همين منظور بر اساس یادداشت هایی که از روز اول آغاز طرح توليد اين فيلم برداشته بودم و همچنين تمام مسائل و وقایعي که در مورد کار روی داده بود، نگارش اين رمان را آغاز كرده و به پايان رساندم.

يثربي افزود: این رمان سه راوی دارد که همزمان به نقل داستان می پردازند. یکی از آنها از زبان من و دیگری از زبان دخترم که در تمام کار همراهم بود، با زبان کودکانه روايت مي‌شود. سومین راوي، دانای کل است که ما هم از وجودش بی خبریم.

وی با اشاره به اين كه نگارش اين رمان با فضا و شخصيت هاي متفاوتي كه به همراه دارد، برای اولین بار است که طي 23 سال گذشته در كارنامه كاري او اتفاق می افتد، يادآور شد: قهرمان هاي اين رمان هر كدام قصه اي جداگانه دارند و تمامي شخصيت ها و اتفاقات مستند و واقعي هستند. به طور مثال چگونگي حضور و يا عدم حضور هنرمنداني چون «هديه تهراني» و «محمدرضا گلزار» و برخوردهاي تمام عوامل توليد فيلم با كارگردان و ... در اين رمان به نگارش درآمده است.

يثربي افزود: در واقع رمان «وقایع‌نگاری یک فیلم هنوز اکران نشده» كه بر اساس وقايع و اتفاقات ريز و درشت و مستند پشت صحنه فيلم «دعوت» آخرين ساخته «ابراهيم حاتمي كيا» به نگارش درآمده است، اثري است كه مرز ميان واقعيت و خيال را برداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط