سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
برگزاري نخستین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در استانبول

وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول با همکاری مرکز گسترش زبان وادبیات فارسی اولین دوره دانش‌افزایی زبان وادبیات فارسی را با حضور دو تن از استادان زبان و ادبیات فارسی از 23/3/87 به مدت 15 روز در استانبول برگزار مي‌كنند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با عنایت به قدمت کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه استانبول و حضور بیش از 150 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کرسی مذکور، و نيز با توجه به تعداد زیادی از فارسی‌آموزان در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی، وابسته فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران در استانبول با هدف تقویت بنیه علمی و آموزشی دانشجویان و زبان‌آموزان فارسی اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره مذکور كرده است.

در این دوره بیش از صد و بیست نفر از دانشجویان و فارسی‌آموزان حضور خواهند یافت. دوره مذکور برای دانشجویان دانشگاه استانبول و زبان‌آموزان سایر مراکز دانشگاهی و مراکز آموزشی برگزار خواهد شد. در این دوره درس‌های مکالمه زبان فارسی، جمله‌سازی وانشا، دستور زبان فارسی ، خواندن متون فارسی (نثر ) و خواندن نظم فارسی پیش‌بینی شده است. 

علاوه بر دانشجویان و زبان‌آموزان، کلاس‌هایی نیز برای اساتید زبان فارسی دایر خواهد شد. برای کلاس‌های خاص اساتید، دو دوره «روش تدریس زبان و ادبیات فارسی» و «تحلیل ادبیات معاصر» در نظر گرفته شده است. 

از سوي ديگر، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور نيز، باهمکاری سازمان اوقاف لاهور نهمین، دهمین و یازدهمین دوره آموزش زبان فارسی را در ایوان صوفیای لاهور برگزار کرد.

این دوره‌ها در سطح مقدماتی یک و دو و متوسطه یک از تاریخ 13 خرداد آغاز شد. در این دوره‌ها، 85 نفر شرکت می‌كنند و کتاب گلشن فارسی 1، 2 و 3 تدریس می‌شود.

در این کلاس‌ها حقوقدانان، وکلا، دانشجویان و روحانیون از فرق مختلف اسلامی شرکت می‌کنند و در كنار یادگیری زبان فارسی، با ایران نيز بيشتر آشنا می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها