«چارچوببندی، خبر و رسانهها» و «کمپین دیپلماسی رسانهای» عناوین جدیدترین کتابهایی است که دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.
در این کتاب مفهوم چارچوببندی در رسانهها و چالشهای این حوزه از زوایای مختلف تبیین و تشریح شده است.
تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و تعیین اولویت، سیر تحول سه مدل تأثیر رسانهای، تعیین چارچوب خبر: نظریه و گونهشناسی، قدرت تعیین چارچوب: چالشهای جدید در پژوهش ساختار معنایی خبر، چارچوببندی به مثابه نظریه تأثیرات رسانهای، فرایندهای تعیین چارچوب و جنبشهای اجتماعی: مرور و ارزیابی، تعیین چارچوب رسانهها در سطوح گفتمان سیاسی، تحلیل تعیین چارچوب یک برخورد: روزنامهنگاری جنگ / صلح، و محدودیتهای گفتمان ملی در خصوص یک پدیده فراملی از جمله مقالات منتشر شده در این کتاب است.
چاپ نخست کتاب «چارچوببندی، خبر و رسانهها» در 456 صفحه منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.
«کمپین دیپلماسی رسانهای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک» عنوان کتاب دیگری است که به قلم دکتر «رها خرازی» تالیف و توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است.
نویسنده در این کتاب با رویکردی از جنس واقعگرایی، به بررسی کمپین دیپلماسی رسانهای در حال ساخت در لابراتور دیپلماسی رسانهای کشورها و رسانههای جریانساز جهانی میپردازد.
وی کمپین دیپلماسی رسانهای را تکرار بیپایان باز بینی، باز ارزیابی، باز طراحی و اجرای آن بخش از دیپلماسی میداند که امکان راهیابی به فضای رسانهها را مییابد. سپهری رسانهای ـ دیپلماتیک، پیچیده، برآمده از محیطی با ارتباطات و تأثیرات شبکهای، میانرشتهای، چند رشتهای که بر ارتباطات استراتژیک استوار است.
این اثر در 6 بخش با عناوین کمپین دیپلماسی رسانهای هوشمند عطف به ارتباطات استراتژیک، کمپین دیپلماسی رسانهای مذاکرات، رسانهها؛ بازیگران نوین دیپلماتیک، گفتمانسازی دیپلماتیک رسانهای، کمپین دیپلماسی رسانهای عطف به وب هوشمند و برندینگ کشوری؛ آرمان ـ طرح ارتباطات استراتژیک کشور منتشر شد.
چاپ اول کتاب «کمپین دیپلماسی رسانهای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک»منتشر شده است
نظر شما