شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
تلاش برای ایرانی‌سازی مباحث بازاریابی در کتاب «قطب‌نمای مدیران فروش با نگرش بازار»

کتاب «قطب‌نمای مدیران فروش با نگرش بازار» نوشته پرویز درگی منتشر شد. این کتاب با همراهی استادان بازار و تلاش برای ایرانی‌سازی مباحث بازاریابی گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «قطب‌نمای مدیران فروش با نگرش بازار» نوشته پرویز درگی در سال جاری از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نویسنده در مقدمه‌ کتاب می‌نویسد: «از زمانی که اولین کتاب خودم با نام مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران را نوشتم، ده سال می‌گذرد و اکنون آن کتاب به چاپ بیست و چهارم رسیده است، و هنوز با استقبال بسیار خوب خوانندگان عزیز روبه‌روست.

در طی این سال‌ها کتاب‌های زیادی را تالیف کردم و تجارب زیادی را در همراهی با بنگاه‌های اقتصادی با آموزش، مشاوره و تحقیقات بازاریابی کسب کردم و با کوله‌باری از این اندوخته‌های ارزشمند و درس‌گیری از استادان بازار دریافتم نکات ریزی در بازار ایران هست که هنوز به آن نپرداخته‌ایم. مواردی چون مدیریت وصول مطالبات، اعتبارسنجی، مسیربندی، مدیریت زیر فروشی و ... دریافتم که استادان دانشگاه کمتر به این مباحث پرداخته‌اند و علت آن هم بهره‌گیری سرورانم از منابع خارجی است.

برای مثال در سال‌های گذشته در خصوص مباحثی چون استراتژی، برندینگ و تحقیقات بازاریابی و... منابع بسیار ارزنده‌ای به حوزه‌ی دانایی بازاریابی در دانشگاه‌های ایران و بنگاه‌های اقتصادی اضافه شده است؛ چرا که کشورهای توسعه‌یافته در این خصوص بسیار کار کرده‌اند و حاصل ترجمه‌ی مطالب آنها و همچنین تالیفاتی که در ایران با بهره‌گیری از منابع خارجی صورت گرفته است این فضا را زمینه‌سازی کرده است. اما چرا درخصوص نکات ریز و مورد نیاز بازار ایران در حوزه‌ی فروش نظیر مواردی که نام بردم کتاب نداریم، علت، خاص بودن بازار ما به دلیل تاثیرگذاری از محیط کلان شامل عوامل اجتماعی، اقتصادی و... است.

دریافتم که اساتید بازار در این مباحث از دانشگاه جلوتر هستند و به یاد استاد بزرگ بازاریابی جهان، فیلیپ کاتلر افتادم که گفت تغییرات بازار از تغییرات علم بازاریابی بیشتر است.»

به گفته مولف این اثر، با همراهی استادان بازار و تلاش برای ایرانی‌سازی مباحث بازاریابی و بهره‌گیری از تجربیات حضور جدی خود در بازار و درگیر شدن در اجرا، مباحث گردآوری شدند، و حال به عنوان قطب‌نمای مدیران فروش در دسترس اهالی بازاریابی و فروش ایران سربلند قرار می‌گیرد.

در بخش دیگری از مقدمه کتاب آمده است: «طبق نظر گری همل، بزرگترین اختراع بشریت مدیریت است و با بهره‌گیری از آموزه‌های پیتر فیسک، مهمترین دستاور مشترک تمام علوم جامعیت‌نگری است.

مدیر فروش برای موفقیت می‌بایست به صورت دائم و نگرش جامع به مدیریت کردن تیم فروش برای دستیابی به نتایج فروش بپردازد و در مدیریت ابعاد گسترده‌ای دارد و در این مسیر بهره‌گیری از مهندسی فروش به عنوان مهندسی پروازی که در کنار خلبان فروش (که همان مدیر فروش است) قرار می‌گیرد، به تجزیه و تحلیل بازار گذشته، پیش‌بینی بازار آینده و تصمیم‌گیری و اجرا برای نحوه‌ی عمل در بازار حال بپردازد، البته تمام اینها در یک سیستم در سازمان با هدایت و رهبری مدیریت ارشد صورت می‌گیرد.

مسئولیت اصلی و مهم مدیر توسعه بازار، برندینگ جامع (برند بنیانگذار، برند بنگاه اقتصادی، برند کارکنان، برند کارفرمایی، و برند محصولات) است. تمام فعالیت‌های حوزه‌ی برند، ترویج و ارتباطات و سیستم اطلاعات بازاریابی با مدیر توسعه بازار است. اگر مدیر فروش را راننده‌ی ماشین فروش فرض کنیم، مدیر توسعه بازار مسئولیت جاده‌سازی و مهیاسازی فعالیت‌های فروش را برعهده دارد.»

کتاب «قطب‌نمای مدیران فروش با نگرش بازار» نوشته پرویز درگی با شمارگان هزار و 100 نسخه در 320 صفحه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها