یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴
كارگاه فيلمنامه نويسي قرآني برگزار مي شود

شوراي قرآني مركز سيمافيلم، كارگاه تخصصي فيلمنامه نويسي قرآني را به منظور اقتباس از قصه هاي قرآن و با حضور «سعيد شاپوري» برگزار مي كند.شركت كنندگان اين كارگاه از داستان نويسان و فيلمنامه نويسان منتخب جشنواره قرآني هستند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شركت كنندگان در اين كارگاه، طرح ها را برمبناي قصه هاي قرآني ارائه مي كنند كه پس از بررسي، در نهايت اين طرح ها به فيلمنامه تبديل مي شوند.
 
«احمد شاكري» دبير شوراي قرآني مركز سيمافيلم، هدف نهايي از تشكيل چنين كارگاهي را رسيدن به مرحله توليد فيلمنامه در اين عرصه عنوان كرد و افزود: موارد اقتباس را مي توان به دو دسته موضوعي و مضموني تقسيم کرد. در اقتباس موضوعي، خود قصه در قرآن ذكر شده و بر اساس همان قصه، اقتباس صورت مي گيرد. در اقتباس مضموني نيز مضاميني مورد نظر است كه جزو معارف ديني به حساب مي آيند و قرآن الهام بخش طرح آن مضامين است.
 
شاكري با اشاره به تحقيق شركت كنندگان پيرامون طرح هاي ارائه شده، اعلام كرد: در قرآن كريم قصه ها، اغلب به طور كامل در يك سوره نقل نشده اند، مثلاً خروج آدم از بهشت در جاهاي مختلف قرآن ذكر شده است. بنابراين كسي كه كار اقتباس را انجام مي دهد، بايد  مجموع اطلاعات و تفاسير مربوطه را گردآوري كند و تحقيقاتي نيز در اين زمينه داشته باشد.
 
در پايان، دبير شوراي قرآني مركز سيمافيلم درباره نتیجه فعاليت اين كارگاه گفت: قصد داريم طرح هاي ارائه شده را به فيلمنامه كامل داستاني تبديل كنيم و هر كدام از شركت كنندگان يك فيلمنامه داستاني بنويسد.
 
تشكيل آرشيو فيلم از آثار مطرح و كلاسيك سينماي جهان از ديگر فعاليت هاي شوراي قرآني مركز سيما فيلم محسوب مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها