شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
انتشار «خدمات ارزش‌ افزوده در فناوری اطلاعات»

کتاب «خدمات ارزش‌ افزوده در فناوری اطلاعات» را انتشارات «ادیبان‌ روز» در 6 فصل منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)  کتاب «خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات» نوشته مشترک سید‌امیر احمدی‌نژاد،‌ سید‌ امید صفوی و الناز محمدی از سوی انتشارات «ادیبان روز» به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب در 6 فصل تدوین شده که سه فصل نخست شامل «خدمات ارزش افزوده»، «خدمات ارزش افزوده در تلفن‌های ثابت» و «خدمات ارزش افزوده تلفن همراه،‌ پیامک، ‌MMS و تجارت سیار» است.

خدمات ارزش‌‌‌افزوده (VAS) در نخستین فصل کتاب تعریف شده‌ و بنابراین تعریف به دسته‌ای از خدمات گفته می‌شود که بر بستری آماده و در حال فعالیت اضافه شده و موجب ایجاد مزیت یا ارزش افزوده برای کاربران حال حاضر بستر مورد اشاره خواهد شد. این امر علاوه بر افزودن قابلیت‌های بستر آن در افزایش کاربران نیز کمک موثری خواهد کرد.
 
در دومین فصل کتاب انتظار مکالمه یا پشت خطی، شماره‌گیری سریع،‌ مکالمه کنفرانسی،‌ انتقال مکالمه،‌ سرویس کنتور خانگی،‌ سرویس بیدار باش،‌ سرویس هشت ستاره،‌ سرویس تلفن‌های اعتباری،‌ سرویس اینترنت پرسرعت،‌ شبکه یکپارچه متعامل ایرانی،‌ سرویس ارتباط بدون شماره‌گیری،‌ انتقال مکالمه بدون شماره‌گیری، انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر،‌ نمایشگر شماره تماس،‌ دایوِرت پس از پنج زنگ و پیامک یا تلفن ثابت به‌عنوان خدمات ارزش افزوده تلفن‌های ثابت معرفی و تشریح شده‌اند.
 
عناصر تاثیر‌گذار در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در سومین فصل کتاب تشریح شده است؛ درباره خدمات سازندگان گوشی تلفن همراه به‌‌عنوان یکی از این خدمات می‌خوانیم: «گوشی تلفن همراه را می‌توان به‌عنوان ابزار نهایی در دست کاربری که خدمات ارزش افزوده را دریافت می‌کند به حساب آورد. به بیان دیگر سازندگان گوشی‌های همراه سیار،‌ نقش مهمی را در ارائه خدمات ارزش افزوده ایفا می‌کنند. این شرکت‌ها با اضافه کردن قابلیت‌‌هایی به گوشی‌های خود امکان استفاده از این سرویس‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند.»


 
«خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، بانکداری موبایلی»، «خدمات ارزش افزوده در وب» و «خدمات ارزش افزوده در GPS» عنوان‌های سه فصل بعدی کتاب هستند.

مزایای بانکداری موبایلی عنوان مطلبی در چهارمین فصل کتاب است. در ذیل این عنوان آمده: «براساس تحقیقات موسسه دیتامانیتور مهم‌ترین مزایای بانکداری الکترونیکی عبارتند از: تمرکز کانال‌های توزیع جدید،‌ ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان و استفاده از راهبرد‌های تجارت الکترونیکی.  البته مزایای بانکداری الکتروینکی از دیدگاه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت نیز قابل بررسی است. همچنین رقابت یکسان، نگهداری و جذب مشتری از‌ جمله مزایای بانکداری موبایلی در کوتاه مدت (کمتر از یکسال) است.»
 
وضعیت آموزش مجازی در ایران از جمله موضوعات پنجمین فصل کتاب است. درباره این مقوله می‌خوانیم: «دانشگاه بین‌المللی ایران در سال 2002 به‌عنوان نخستین دانشگاه مجازی ایران معرفی شد. پس از آن دانشگاه‌های مختلفی مانند صنعتی شریف، اصفهان،‌ شیراز، تهران، دانشگاه منطقه جنوب تهران،‌ دانشگاه علوم حدیث و دانشگاه‌ اینترنتی ایران نیز طرح آموزش الکترونیکی را اجرا کردند.
 
بدین شکل که نحوه تحصیل در همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی به‌صورت مجازی بوده و دانشجویان از کلاس‌های الکترونیکی در بستر اینترنت برای آموزش مطالب درسی بهره‌ می‌گیرند. از جمله دانشگاه‌های مجازی که در ایران فعالیت دارند موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان (دانشگاه اینترنتی ایران) و مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت هستند.»
 
در آخرین فصل کتاب درباره مزایای سیستم GPS به «دقت بسیار زیاد در موقعیت‌یابی»،‌ «داشتن پوشش جهانی»،‌ «دارا بودن زمان‌بندی دقیق»،‌ «نداشتن هیچ‌گونه هزینه برای استفاده‌کنندگان»،‌ «تعیین سرعت در سه محور مختصات»،‌ «قابلیت دسترسی همیشگی»،‌ «قابلیت کاربردی در هر شرایط آب‌و‌هوایی»،‌ «عدم محدودیت در بکارگیری همگانی»، «‌دقت نسبی IPPM برای طول‌های کوتاه از 1 تا 100 کیلومتر» و «تعیین سرعت در سه محور» و «توانایی دید همزمان با یک گیرنده» اشاره و تشریح شده است.

چاپ نخست کتاب «خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات» با شمارگان یک‌هزارنسخه در 199 صفحه، به ‌بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات «ادیبان روز» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها