وی همچنین از ادامه فعالیت این اتوبوسها تا ایام مبارک دهه فجر و برپایی بیش از 2 هزار نمایشگاه عرضه کتاب در مدارس سراسر کشور از سوی نمایندگان عرضه محصولات کانون و برگزاری بیش از 100 نمایشگاه مستقل و نزدیک به 220 نمایشگاه در مراکز فرهنگی هنری کانون نیز همزمان با بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
عبدی یادآور شد: در این هفته در محل برگزاری نماز جمعه تهران نیز یک دستگاه اتوبوس مجهز، محصولات فرهنگی کانون را به نمازگزاران ارائه میکند.
وی ایجاد امکان دسترسی کودکان و نوجوانان ایرانی بهویژه در مناطق روستایی و کمبرخوردار به کتاب و محصولات فرهنگی را دو رویکرد اصلی در سیاستهای توزیع کتاب در کانون برشمرد و در اینباره توضیح داد: گسترش کتابخانههای سیار روستایی و به واسطه آنها ورود کتابهای کانون به مدارس روستایی و توسعه شبکه کشوری فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی (طی یک طرح پنج ساله) در دستور کار قرار گرفته است.
عبدی گفت: باید با آسانسازی ورود کتابها و محصولات کانون به مدارس یک زمینه فرهنگی مناسب برای دانشآموزان فراهم شود تا با داشتن حق انتخاب، به محتوای فرهنگی مناسب دسترسی پیدا کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: عرضه محصولات کانون در سراسر کشور به یک شبکه غیردولتی واگذار شده تا علاوه بر توسعه کمی محصولات، دسترسی مخاطبان به این آثار آسانتر شود. در این زمینه نقش کانون سیاستگذاری، حمایت و نظارت بر روند توزیع تعریف شده است و به همین منظور یکی از سیاستهای جدی کانون، تشکیل شورای توسعه فروش در دفتر مرکزی و ستادهای استانی برای افزایش توسعه کمی و کیفی خواهد بود.
مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون افزود: در حال حاضر 146 فروشگاه کانونی و غیرکانونی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 60 فروشگاه در سال 1394 و 21 فروشگاه کانونی هم 6 ماه اول سال 1395 به بهرهبرداری رسیده که با توجه به پیشبینیهای انجام شده، این رقم به 150 میرسد. در مجموع 14 نمایندگی و 46 عاملیت نیز به این مجموعه اضافه شده است.
عبدی گفت: عرضه محصولات فرهنگی کانون در نمایشگاههایی مانند نوشتافزار، هفته ملی کودک، هفته کتاب و کتابخوانی و دهه فجر، جزو سیاستهای سال 1395 برای معرفی محصولات کانون در مجامع عمومی است و حضور موثر در سازمانها، موسسههای دولتی و غیردولتی نیز میتواند تعداد مخاطبان محصولات کانون را افزایش دهد.
نظر شما