یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
ماجرای گروگانگیری پنج مرزبان را نوشتم

مرتضی خبازیان‌زاده درباره رمان خود که به تازگی منتشر شده گفت: این رمان نگاهی به وضعیت اجتماعی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان است و ماجرای گروگانگیری پنج مرزبان باعث نوشتن این رمان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به تازگی رمان «نقطه صفر مرزی» نوشته مرتضی خبازیان‌زاده از سوی نشر مرکز منتشر شد.

مرتضی خبازیان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره تازه‌ترین اثر خود گفت: این رمان نگاهی به وضعیت اجتماعی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان است. به نظرم وضعیت معیشت این مردم آنطور که باید نشان داده نشده است و ناگفته‌های زیادی درباره این سرزمین وجود دارد. تحرکات مرزی سیستان و بلوچستان در معیشت مردم اثر گذاشته است و گاهی به اسم مردم محلی نوشته می‌شود. درواقع این ماجراها ریشه در گروه‌های برون‌مرزی دارد.

نویسنده مجموعه چهار جلدی «در نقد شعر معاصر» درباره انگیزه خود برای نوشتن این رمان عنوان کرد: ماجرای گروگانگیری پنج مرزبان باعث نوشتن این رمان شد و جرقه این ایده آن زمان در ذهنم زده شد. حس می‌کردم کمتر از این خطه و آب و خاک در ادبیات سخن به میان آمده است.




تصویرگر کتاب «یک پرنده یک پسر» درباره فضای رمان «نقطه صفر مرزی» گفت: این رمان در فضاهای بادخیز صدوبیست روزه کویری می‌گذرد. جغرافیای این رمان در سرزمین چاه‌های خشک و حیوانات تشنه بسترسازی‌ شده است.

این نویسنده درباره رمان تازه‌ای که در دست نوشتن دارد اظهار کرد: فضای این رمان به کلی با «نقطه صفر مرزی» متفاوت است و در مطبوعات می‌گذرد.

خبازیان درباره آثار قبلی خود نیز گفت: بالغ بر 100 عنوان کتاب را تصویرگری و طراحی جلد کرده‌ام و شش سالی است که در مطبوعات فعالیت می‌کنم. مجموعه چهار جلدی «در نقد شعر معاصر» هم از دیگر آثار من است که در آن به نقدوبررسی اشعار نیما یوشیج، احمد شاملو، سهراب سپهری و فروغ فرخزاد پرداخته‌ام. این مجموعه را نشر مرندیز مشهد منتشر کرده است.

رمان «نقطه صفر مرزی» نوشته مرتضی خبازیان‌زاده در 216 صفحه و با قیمت 25000 تومان به تازگی از سوی نشر مرکز راهی بازار کتاب شده است.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها