شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
پیشکسوت صنعت چاپ در بستر بیماری

مهدی استادمیرزایی پیشکسوت صنعت چاپ کشور و مدیرچاپخانه بامشاد سبز که 40 سالی می‌شود در این صنعت مشغول کار است به علت بیماری قلبی در بستر بیماری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ مهدی استادمیرزایی، پیشکسوت صنعت چاپ کشور است که حدود چهار دهه از زندگی خود را در چاپخانه و با بوی مرکب و کاغذ سپری کرده است، اکنون به علت بیماری قلبی در بستر بیماری و تحت نظر پزشک است.
 
او از هفت سالگی همراه برادرش به چاپخانه «قدس»، یعنی همان چاپخانه پدری‌اش که در بازار بین‌الحرمین تهران قرار داشت می‌رفت و غیر از بازی‌‌های کودکانه، کم‌کم فوت و فن‌های این شغل را از پدر فرا گرفت تا سال‌ها بعد بتواند در چاپخانه‌ خود آن‌ها را به کار گیرد.
 
مهدی استادمیرزایی، متولد سال 1332 تهران، فرزند حاج کاظم است و دیپلم صنعتی دارد، او که روزهای نوجوانی در تابستان‌ها بعد از فراغت از تحصیل، سه ماه در چاپخانه پدری کار می‌کرد، در دهه 50 فعالیت‌های حرفه‌‌ای خود را در حوزه چاپ آغاز کرد.
 
بعد از فوت پدر به همراه برادر، مدتی چاپخانه پدر را اداره کردند و سپس در سال 1370 چاپخانه «شرکت بامشاد سبز» را تاسیس کرد و به چاپ کتاب‌های درسی و نشریات تخصصی مشغول شد و تا امروز نیز به همراه فرزندان و برادرش این چاپخانه را اداره می‌کند. او این روزها اما به دلیل نارسایی قلبی در بستر بیماری است و تحت نظر پزشک مداوا می‌شود.
 
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای این پیشکسوت صنعت چاپ کشور آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها