شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
250 یورو برای قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ها !

هفته‌نامه اشپیگل آلمان اعلام کرده از این پس برای قراردادن کتاب‌ها در فهرست پرفروش هفتگی خود از ناشران آنها مبلغ 250 یورو خواهند گرفت.بسیاری از ناشران مطرح جهانی با این طرح مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند حاضر به پرداخت هیچ پولی نیستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از دیجیتال‌ریدرز - در بازار کتاب بسیاری از کشورهای جهان، تبلیغات نقش مهمی در فروش کتاب‌ها دارد. یکی نوع از این تبلیغات، انتشار فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های چاپ شده در سایت‌ها و روزنامه‌های معتبر است؛  فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز مشهورترین نمونه این نوع تبلیغات است که تاثیر آن بر فروش و اعتبار کتاب غیرقابل انکار است. 

تاثیر این نوع تبلیغات تا حدی است که باعث ایجاد فهرست‌های کاذب در برخی از کشورها شده است.هفته‌نامه مشهور آلمانی اشپیگل، سال‌هاست که فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آلمانی و غیرآلمانی را منتشر می‌کند. اما حالا این هفته‌نامه تصمیم گرفته از این طریق درآمدزایی نیز بکند. 

بنا به اعلام این هفته‌نامه، از این پس ناشران آلمانی و غیرآلمانی که می‌خواهند کتاب‌هایشان در این فهرست قرار بگیرد، باید به ازای هر کتاب مبلغ 250 یورو پرداخت کنند. همچنین ناشران برای درج عنوان و لوگوی مخصوص هفته‌نامه روی کتاب‌های خود، باید 250 یورو اضافه‌تر پرداخت کنند. 

مسئولین اشپیگل درباره این تصمیم می‌گویند: «بارها در موتورهای جستجو دیده‌ایم که کاربران برای جستجوی کتاب‌های آلمانی از واژه «پرفروش‌های اشپیگل» استفاده می‌کنند. در حقیقت نشان و آرم اشپیگل برای ناشران اهمیت دارد، برای همین تصمیم بر این کار گرفتیم.» 

این اظهارات در حالی بیان شده که برخی ناشران معتبر آلمانی و غیرآلمانی اعلام کرده‌اند حاضر نیستند برای قرار گرفتن کتاب‌های خود در این لیست مبلغی پرداخت کنند.  «دیوجنس» بزرگترین ناشر کشور سوئد و انتشارات «رندوم هاوس» شعبه آلمان در بیانیه‌های جداگانه‌ای مخالفت خود با تصمیم مسئولین هفته‌نامه آلمانی را اعلام کردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها