شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
"قلب سیمرغ" بر اساس شخصيت‌هاي شاهنامه تولید می شود

انیمیشن "قلب سیمرغ " به كارگردانی "وحید نصیریان" خردادماه سال آینده آماده نمایش می شود. این اثر برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی و هفت خان رستم است. نصیریان پیش از این 12 جلد كتاب را براي گروه سني كودك و نوجوان تصوير سازي كرده است.\

"نصیریان" نویسنده و انیماتور در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 70 درصد از مراحل تهیه و تولید فیلم انیمیشن "قلب سیمرغ" به پایان رسیده است.

این کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه فیلم "قلب سیمرغ"خرداد ماه سال آینده آماده نمایش خواهد شد،تصریح کرد: برای بهبود كیفی این اثر، حساسیت زیادی داریم كه اگر این حساسیت‌ها وجود نداشت، شاید كار خیلی زودتر به اتمام می‌رسید.
 
نصیریان خاطرنشان کرد: این انیمیشن بلند، برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی و هفت خان رستم است، اما داستان در سال ۲۸۰۰ اتفاق می‌افتد. در این زمان یك رستم جدید به دنیا می‌آید كه با قلب سیمرغ برای جنگ با بدی‌ها تلاش می‌كند.
 
وی افزود: تكنیك ساخت "قلب سیمرغ "تركیبی از تكنیك دو بعدی و سه بعدی رایانه ای است.
 
فیلم سینمایی "قلب سیمرغ" با مشارکت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می شود. نصیریان پیش از این فیلم‌های انیمیشن "اینك انسان"، "قفس"،" ضدنور" و" حفره "را ساخته و جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.

وحيد نصيريان متولد 1350 در اهر است و تاكنون حدود 140 دقيقه انيميشن براي تلويزيون ساخته و علاوه بر آن حدود 12 جلد كتاب را براي گروه سني كودك و نوجوان تصوير سازي كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط