یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
روایت ملاقلی پور از کتاب «مزرعه پدري» در تلویزیون

فيلم سينمايي «مزرعه پدري» به كارگرداني زنده ياد «رسول ملاقلي پور» به روي آنتن شبكه چهار مي رود. داستان فیلم به زندگی محمود شوکتیان یکی از نویسندگان دفاع مقدس پرداخته که یک تشکل دانشجویی او را برای حضور در جلسه نقد و بررسی کتابش «مزرعه پدری» به دزفول دعوت می کند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فیلم سینمایی «مزرعه پدری» (چهارم مهرماه)، ساعت 21:30 از شبکه چهار پخش می‌شود.این فیلم را زنده‌یاد «رسول ملاقلی‌پور» سال 1382 ساخته است.

داستان فیلم به زندگی محمود شوکتیان نویسنده دفاع مقدس می پردازد. یک تشکل دانشجویی او را برای حضور در جلسه نقد و بررسی کتابش «مزرعه پدری» به دزفول دعوت می کند. در این سفر همسر و دو فرزندش او را همراهی می کنند. شوکتیان در زمان جنگ در دزفول حضور داشته و اعتراض یکی از حضار جلسه او را به خاطرات گذشته باز می گرداند.

در این فیلم 98 دقیقه‌ای بازيگراني چون «جمشید هاشم‌پور»، «مهدی احمدی»، «آتنه فقیه نصیری»، «قاسم زارع»، «قربان نجفی»، «حسین عباس»، «محمد عفراوی» و «علی اسکندری» ایفای نقش کرده اند.

«مزرعه پدری» در دوره دهم جشنواره دفاع مقدس (سال 1384) موفق شد جایزه ویژه بهترین فیلم و جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین کارگردانی و از دوره هشتم جشن خانه سینما در (سال 1383) تندیس بهترین تدوین و بهترین جلوه های ویژه را کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط