دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
رشد فعالیت‌های تجاری در سایه نمایشگاه کاغذ و مقوا

رئیس اولین نمایشگاه کاغذ و مقوا با بیان اینکه این نمایشگاه در نخستین تجربه خود توانست به اهداف از پیش‌تعیین شده دست پیدا کند، گفت: حضور بازدیدکنندگان تخصصی و عقد قراردادها و تجاری و اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای این نمایشگاه در گام اول دانست.

رضا امیدی؛ رییس اولین نمایشگاه تخصصی کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی و ماشین‌‌آلات وابسته در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: عمده شرکت‌هایی که در نمایشگاه حاضر بودند از جنبه بازاریابی، فروش و ارتباطاتی که برای دست‌اندرکاران این حوزه ایجاد شد به لحاظ تخصصی بودن نمایشگاه بسیار رضایت داشتند.
 
وی افزود: پیش از این به صورت تخصصی در حوزه کاغذ و مقوا نمایشگاه برگزار نشده بود اما این رویداد تمام زنجیره تامین را شامل می‌شد و دست‌اندرکاران حوز‌ه‌های مختلف مرتبط با صنعت چاپ در این نمایشگاه حضور دارند.
 
امیدی با اشاره به تخصصی بودن نمایشگاه و تاثیر آن بر روند کار در این حوزه، گفت: در نمایشگاه تخصصی بحث مرتبط بودن بازدیدکننده اهمیت ویژه‌ای دارد و حتی در برخی از نمایشگاه به افراد غیرمرتبط اجازه حضور در نمایشگاه داده نمی‌شود و از بارزترین نکته‌های نمایشگاه کاغذ و مقوا به شمار می‌آمد.
 
وی تاکید کرد: آنچه که باورمان نمی‌شد بحث بازدیدکننده بود؛ زیرا در فرهنگ کشور ما هر چه یک نمایشگاه شلوغ‌تر باشد باشد نشان‌دهنده خوب بودن نمایشگاه است اما این آمارها هیچگاه آنالیز نمی‌شود که چه تعداد از بازدیدکنندگان حرفه‌ای بودند.
 
امیدی با بیان اینکه بیش از یک هزار کارت بازدیدکننده در روزهای نمایشگاه توزیع شد، گفت: البته افراد زیادی نیز کارت دریافت نکردند و نتوانستیم آمار حضور آن‌ها را در نمایشگاه ثبت کنیم و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم در این زمینه آمار کامل‌تری ارائه کنیم.
 
وی با اشاره به رضایت شرکت‌کنندگان خارجی از حضور در نمایشگاه گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی با حضور در ایران در زمینه فروش مواد اولیه و مواد شیمایی و ماشین‌آلات فعالیت داشتند و طبق اظهارات آن‌ها در زمینه مذاکرات و تعاملات تجاری اقدامات مثبت و مناسبی انجام شده است که می‌تواند در زمینه توسعه صادرات ایرانی موثر باشد.
 
به گفته امیدی، برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال آینده آغاز شده است و در تلاشیم تقویم نمایشگاه را به صورت پنج ساله ببندیم و درباره تاریخ نمایشگاه اطلاع‌رسانی کنیم تا مخاطبان ما بدانند در سه سال آینده نمایشگاه در بازه زمانی مشخصی برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط