پوستر سومین دوره جام باشگاههای کتابخوانی در حاشیه نشست، هماندیشی و آسیبشناسی کارگاههای جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی شد.
در سومین دوره فعالیت جام باشگاههای کتابخوانی بیش از هزار و 70 شهر و روستا در سراسر ایران برای تشکیل باشگاه کتابخوانی اعلام آمادگی کردند و متقاضیان میتوانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir/reading-clubs/club-register-3/
اطلاعات باشگاهشان را ثبت کنند.
ثبتنام سومین دوره جام باشگاههای کتابخوانی از اول مهرماه آغاز شده و علاقهمندان تا پایان وقت اداری روز بیستم مهرماه برای ثبت نام در این رویداد ترویج کتابخوانی فرصت دارند.
پوستر سومین دوره جام باشگاههای کتابخوانی در حاشیه نشست، هماندیشی و آسیبشناسی کارگاههای جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب با حضور ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی و علیاصغر سیدآبادی؛ مشاور وزیر و قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان رونمایی شد.
در نشست هماندیشی و آسیبشناسی کارگاههای جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان ابراهیم حیدری؛ مدیر کل دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی، گفت: در سومین دوره فعالیت جام باشگاههای کتابخوانی شهرها و روستاهای بیشتری به نسبت دورههای مشارکت داشتند. ما با بهرهگیری از تجربه دو دوره پیشین کارگاههای آموزشی مربیها و تسهیلگران باشگاههای کتابخوانی را در استانهای مختلف کشور برگزار کردیم. در همه استانهای کشور کارگاههای آموزشی دو روزه با حضور استادان مجرب و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.
علیاصغر سیدآبادی؛ قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت جام باشگاهها را فراتر از کتابخوانی دانست و گفت: در این باشگاهها کودکان و نوجوانان علاوه بر مطالعه کتاب و افزایش علاقهمندی به کتاب، بچهها با نگاه انتقادی آشنا میشوند و همچنین فرصتی فراهم میشود تا ذهنیت انتقادی، خلاق و گفتوگو محور در میان آنها رشد کند. در حقیقت این باشگاه ها محل بارور شدن و شکوفایی خلاقیت ها و استعداد های کودکان و نوجوانان است.
در این نشست، فعالان و مربیهای جام باشگاههای کتابخوانی به طرح دیدگاهها و پیشنهادهایشان پرداختند و از آن جمله عنوان شد که شرکتکنندگان و تسهیلگران شرکتکننده در کارگاهها بهصورت داوطلبانه در این برنامهها شرکت کنند.
دیگر پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده در این نشست به شرح زیر است.
1- برگزاری کارگاههای آموزشی مربیها و تسهیلگران باشگاههای کتابخوانی در استانها با اطلاعرسانی بهتری صورت گیرد.
2- در استانهای فعالتر و دارای تقاضای بیشتری، امکان و فرصت بیشتری برای تشکیل کارگاه های آموزشی فراهم شود.
3- محتوای کامل برنامهها و مسائل آموزشی در اختیار استادان و شرکتکنندگان کارگاههای قرار گیرد تا بهصورت علمی و استفاده از مواد دیداری و شنیداری جذابیت و کیفیت این برنامهها بالاتر برده شود.
4- در طول سال از باشگاههای تشکیل شده در سراسر کشور بازید شود و مورد حمایت قرار گیرند.
5- ا ز ظرفیت بخش خصوصی برای برپایی کارگاههای آموزشی کمک گرفته شود.
نظر شما