سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه 300 مطبوعه در این استان وجود دارند، نشریات دفتر تبلیغات اسلامی را از نظر علمی، کم نظیر دانست.
محرابی بخشی از تولید اطلاعات را تولید محتوای فرهنگی برشمرد و افزود: اگر کشوری تولید محتوای فرهنگی نداشته باشد، ناچار است از تولیدات فرهنگی دیگر کشورها استفاده کند و این مساله میتواند در بلندمدت آسیبهای جدی به کشور مصرف کننده وارد کند.
سرپرست معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سه عامل مهم در پژوهش را عوامل سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی معرفی کرد و گفت: جوامع پیشرفته در حوزه توسعه رویکرد پژوهش محوری را پیش گرفتهاند و در این بستر نتایج لازم را کسب کردهاند.
محرابی در ادامه با بیان اینکه 300 مطبوعه در استان قم وجود دارند، نشریات دفتر تبلیغات اسلامی را از نظر علمی جزو نشریات کم نظیر دانست و گفت: تعداد زیادی از مطبوعات استان دارای رتبه علمی ـ پژوهشیاند که در مقایسه با سایر استانها، قم از ظرفیت و قابلیت بالایی برخودار است.
وی افزود: نزدیک به 30 نشریه از نشریات موجود در استان توسط دفتر تبلیغات اسلامی منتشر میشود و این نشریات از نظر علمی جزو نشریات کم نظیر اند.
در پایان این مراسم، مجلات برتر استان قم معرفی و از آنها تقدیر شد. در این انتخاب که ملاک ارزیابی از طرف داوران به روز بودن، داشتن رتبه علمی، ثبت در نمایه بین المللی، تعداد مقالات چاپ شده در سال، داشتن سایت، به روز رسانی اطلاعات سایت، تعداد دانلود مقالات و ضریب کیفی مجلهisc اعلام شده بود از 24 مجله دفتر تبلیغات اسلامی 14 مجله به مرحله دوم راه یافت.
از مجموع مجلات راه یافته به مرحله پایانی مجله علمی پژوهشی «آیین حکمت» به مدیرمسئولی حجت الاسلام والمسلمین مریجی از دانشگاه باقرالعلوم (ع) توانست عنوان مجله برتر را به خود اختصاص دهد.
مجله علمی پژوهشی «نقد و نظر» با مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین مقیمی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شایسته تقدیر معرفی شد.
نظر شما