چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۸
كتاب‌نقشه‌ سياسي جمهوري اسلامي ايران

كتاب‌نقشه سياسي جمهوري اسلامي ايران با دربرگرفتن بخش‌هاي مختلف تقسيمات كشوري‏، راه‌ها و ارتباطات، توسط موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب منتشر شده است./

مدير موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب در اين باره به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: تغييرات گسترده‌اي خصوصا در سال‌هاي اخير در تقسيمات كشوري ايران روي داده است. تقسيم استان‌هاي بزرگ مانند خراسان به سه استان و تبديل بسياري از بخش‌ها به شهرستان و روستاها به بخش، از جمله اين موارد به‌شمار مي‌آيند كه در اين نقشه‌نگاره به آن اشاره شده است.

دكتر محمدرضا سحاب افزود: افزايش تعداد شهرها به حدود 1018 شهر از يك‌ سو و انتشار گزارش آخرين سرشماري عمومي كشور از سوي ديگر، بخش مطالعات و تحقيقات جغرافيايي مؤسسه را بر آن داشت تا با همكاري اداره كل تقسيمات كشوري وزارت كشور به تهيه اين كتاب‌نقشه اقدام كند.

وي افزود: بهره‌مندي از منابع ديگر، تهيه نقشه جديدي از اوضاع سياسي شامل تقسيمات اداري استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و مراكز آنها همراه با نقاط شهري و روستا و شهرها با محدوده و مرزهاي بين هر يك، تدوين و در اين كتاب‌نقشه ارائه شده اند.

اين ناشر اختصاصي كتاب‌هاي جغرافيايي خاطرنشان كرد: در طول يك سال گذشته تلاش همكاران ما در بخش‌هاي علمي و فني مؤسسه برآن بوده كه اين اطلاعات را در كتاب‌نقشه‌اي جامع كه بتواند بيشترين اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل كند، درج و با كيفيتي روشن با كارتوگرافي رايانه‌اي ترسيم و نسبت به چاپ و انتشار آن اقدام كند.

وي افزود: در اين نقشه‌نگاره جدولي از آخرين وضعيت تقسيمات كشوري ايران همراه با جمعيت، نام مركز، جمعيت مركز، مساحت و تراكم جمعيت يكايك استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور براساس آخرين سرشماري و آخرين تغييرات تقسيمات كشوري تا آذرماه 1386 درج شده است.

سحاب يادآور شد: همچنين ديگر اطلاعات ضروري از جمله راه‌هاي اصلي و فرعي مهم، فرودگاه‌ها، بنادر و عوارض طبيعي نيز براي سهولت استفاده كاربران در اين نقشه ارائه شده است.

چاپ نخست «كتاب‌نقشه‌ سياسي جمهوري اسلامي ايران» با درج آخرين تغييرات و اطلاعات از تقسيمات كشوري ايران در انواع مختلف مقوايي، روكش‌دار و رنگي با بهاي 35000 تا 120000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط