یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
كتاب‌نقشه مناطق پايتخت‌نشين

موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب نقشه‌نگاره آموزشي منطقه‌هاي تهران بزرگ را منتشر كرد. اين نقشه‌نگاره به معابر، بزر‌راه‌ها و بافت مسكوني حاشيه شهرها مي‌پردازد._

مدير موسسه جغرافيايي و كارتوگرافي سحاب در اين باره به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: تغييرات گسترده‌اي كه در دو دهه اخير در کلان شهر تهران روي داده، توسعه معابر، احداث بزرگراه‌ها، پل‌ها و افزايش مناطق شهري به 22 منطقه تهران را به دنبال داشته است.

دكتر محمدرضا سحاب خاطرنشان كرد: ايجاد بافت‌هاي مسکوني در حاشيه اين شهر بزرگ از يك‌ سو و تغيير اسامي معابر در سال‌هاي گذشته‏، از سوي ديگر بخش مطالعات و تحقيقات جغرافيايي مؤسسه سحاب را برآن داشت كتاب‌نقشه جديد منطقه‌هاي تهران را تدوين كند.

وي افزود: آخرين كتاب‌نقشه تهران در دهه 70 تدوين و منتشر شده بود؛ ولي با بهره‌مندي از نقشه‌ها، تصاوير ماهواره‌اي و منابع ديگر، تهيه و تدوين كتاب‌نقشه جديدي از تهران بزرگ را که تمامي مناطق 22 گانه اين کلان شهر را شامل مي‌شد با محدوده و مرزهاي بين هر يك تهيه و تدوين شد.

سحاب يادآور شد: در طول سال گذشته همكاران اين موسسه در بخش‌هاي علمي و فني بر آن بودند اين اطلاعات را در كتاب‌نقشه‌اي جامع كه بتواند آخرين اطلاعات و تغييرات را به مخاطبان خود منتقل كند، با كيفيتي روشن با كارتوگرافي رايانه‌اي انتشار دهد. 

وي افزود: ويرايش نخست اين كتاب‌نقشه نشان دهنده بزرگراه‌ها، خيابان‌هاي اصلي و فرعي است. اين نقشه‌نگاره به لحاظ مقياس، اندازه و دقت، مناسب‌ترين مورد براي کاربردهاي گوناگون به‌شمار مي‌آيد.

چاپ نخست «كتاب‌نقشه‌ منطقه‌هاي تهران بزرگ» با درج آخرين تغييرات و اطلاعات از تقسيمات كشوري ايران در انواع مختلف مقوايي، روكش‌دار و رنگي با بهاي 35000 تا 120000 ريال منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط