دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
نمره زبان فارسی در کارنامه دانش‌آموزان استرالیا منظور می‌شود

جلسه شورای راهبردی استرالیا، به منظور بررسی آخرین وضعیت زبان فارسی در استرالیا و با مصوبه مهم «سنجش جوانب و پیگیری شرایط لازم جهت قرار دادن نمره زبان فارسی در کارنامه دانش‌آموزان دبیرستان‌ها در استرالیا» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به منظور بررسی آخرین وضعیت زبان فارسی در استرالیا، «شورای راهبردی استرالیا» با حضور رایزن فرهنگی سابق در استرالیا، کارشناسان اداره آسیا- اقیانوسیه از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت خارجه، رئیس انجمن دوستی ایران- استرالیا و نماینده برگزاری آزمون آموزش و پرورش در استرالیا و مدیران و کارشناسان بنیاد سعدی برگزار شد.

طبق این گزارش اعضاء حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی، کشور استرالیا و نقاط قوت و ضعف در عرصه آموزش زبان فارسی پرداختند.

در این جلسه ضمن اشاره به موانع موجود بر سر راه تأسیس کرسی زبان فارسی در استرالیا، به لزوم تقویت آموزش در بخش غیر رسمی و حمایت از مدارس آخر هفته پرداخته شد. همچنین بر «لزوم یکپارچه‌سازی و استاندارد‌سازی آموزش زبان فارسی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها»، «‌توجه بیشتر به عرصه آموزش مجازی و نیز برنامه‌ریزی لازم جهت جذب علاقه‌مندان آزاد به زبان فارسی»، علاوه بر آموزش نسل سوم و چهارم ایرانیان مقیم تأکید شد.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد، در جهت تشویق فارسی‌آموزان، مسابقات و جشنواره‌هایی برگزار و جوایزی به برگزیدگان ممتاز دوره‌های زبان فارسی اختصاص داده شود.

مصوبه مهم این جلسه، «سنجش جوانب و پیگیری شرایط لازم جهت قرار دادن نمره زبان فارسی در کارنامه دانش‌آموزان دبیرستان‌ها در استرالیا» بود و مقرر شد بنیاد با همکاری سفارت، رایزن فرهنگی سابق و نماینده آموزش و پرورش در استرالیا این مهم را به سرانجام رسانند.

گفتنی است، این جلسه در راستای جلسات پیشین شورای راهبردی مناطق و کشورها که از پنج سال پیش در بنیاد سعدی در حال برگزاری است، تشکیل شده و هدف آن، تعیین فعالیت‌ها و اقدامات لازم برای گسترش و تقویت جایگاه زبان فارسی در هر کشور با توجه به نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌های موجود در هر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها