بازی کارتی «گنجیشکک اشیمشی» با اقتباس از ادبیات فولکلور استان فارس، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.
بازی کارتی «گنجیشکک اشیمشی» یکی از بازیهای این مجموعه است که با اقتباس از ادبیات فولکور استان فارس و بر اساس داستانی با همین نام از سوی علی شیرکرمی طراحی شده است.
شیرکرمی در مورد این بازی کارتی توضیح داد: این سرگرمی از نوع بازیهای دورهمی هست و بازیکنان در این بازی باید بتوانند رنگهای مختلفی که گنجشککها روی مهرهها دارند را زودتر از بقیه پیدا کنند و بهعنوان امتیاز جلوی خود قرار دهند. در این سرگرمی قوه تمیز رنگ و نوشته در کودکان تقویت میشود. همچنین این سرگرمی باعث بهبود سرعت عمل بازیکنان نیز میشود.
او در مورد داستانهایی که بازی بر اساس آن طراحی میشود؛ گفت: هر چهقدر داستان، فضاسازی بهتر و گویاتری داشته باشد و شخصیتهای درون آن به خوبی تعریف شده باشد، دسترسی بیشتری برای طراحی و پرداخت بازی به طراح میدهد.
این طراح بازی، یکی از دلایل اصلی نپرداختن به ظرفیتهای ادبی در طراحی سرگرمیها را ضعف در ترویج ادبیات غنی کشور و عدم تهیه و تولید محتوای مناسب برای جامعه کودکان امروز دانست و گفت: زمانی که این داستانها و روایتها حتی در کتابهای ادبیات مدارس و یا کتابهای موجود در بازار به خوبی ارائه نمیشود، بهطور طبیعی اقدام به طراحی سرگرمی با الهام از ادبیات فارسی نیز با مشکلاتی مواجه میشود.
طراح بازی کارتی «اشیمشی» با بیان اینکه کیفیت، عامل تعیین کنندهای در بازار سرگرمی و محصولات فرهنگی است، افزود: حفظ کیفیت محصول در کنار یک ایده خوب میتواند عامل مهمی در موفقیت یک سرگرمی ایرانی باشد.
یادآوری میشود بازی کارتی «گنجیشکک اشیمشی» برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.
نظر شما