دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
شماره جدید «مجله مردم نامه» رونمایی و معرفی می‌شود

شماره جدید «مجله مردم نامه»؛ مجله‌ای در تاریخ مردم سه‌شنبه 8 تیرماه رونمایی و معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شماره جدید «مجله مردم نامه» با حضور دکتر داریوش رحمانیان (مدیر و سردبیر)، دکتر احمد مسجد جامعی، دکتر علی شهیدی برگزار می‌شود. دبیر نشست نیز بر عهده دکتر مردان حیدری است.

این نشست سه‌شنبه 8 تیرماه ساعت 18 در کافه کتاب فلسفه برگزار می‌شود. در این شماره از مجله مردم نامه، مقالاتی درباره تاریخ فرهنگی شهر تهران، تاریخ مردم، معماری مردمی و نظایر آن منتشر شده است.

مردم‌نامه مجله‌ای است درباره مردم و برای مردم و فراخوانی ا‌ست به یک نهضت علمی در حوزه‌ تاریخ‌نگاری و علوم‌انسانی. ​​​​​مردم‌نامه دو آماج را دنبال می‌کند. یکی نوشتن درباره مردم و دیگری نوشتن برای مردم. نخستین را «مردم‌نامه» و دومین را «مردمی‌نامه» می‌گوییم. مردم‌نامه همان تاریخ مردم (People's History) است و مردمی‌نامه یعنی تاریخ‌نویسی به زبان مردم و برای مردم، نه تنها برای نخبگان و متخصصان. مردمی‌نامه نزدیک - و تقریباً برابر - است به آن گونه‌ای از تاریخ‌نویسی که در انگلیسی به آن Public History می‌گویند. از جمله کارهایی که مردم‌نامه به جد دنبال می‌کند نقد تاریخنگاری قدیم و معاصر ایران است زیرا که نگاه ما به وضعیت تاریخ‌نویسی ایران معاصر نگاهی آسیب‌شناختی است. سراسر جهان برای رشد و تحول دانش و اندیشه تاریخی در ایران و در حوزه‌ زبان فارسی.

کافه کتاب فلسفه به تازگی در محل کتابفروشی سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تأسیس شده است و یکی از اهداف اصلی آن برگزاری رویدادهای فرهنگی، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، دیدار با چهره‌های دانشگاهی و گفتگوهای نقادانه درباره تاریخ، فرهنگ و اجتماع است.

ناشران و فعالان فرهنگی که علاقه‌مند به برگزاری جشن کتاب یا نشست‌های مشابه در این مجموعه هستند می‌توانند از طریق صفحه اختصاصی کافه فلسفه در اینستاگرام (cafe_philosophique) درخواست‌های خود را ارسال کنند. کافه فلسفه برای برگزاری این برنامه ها هزینه ای از ناشران یا شرکت کنندگان دریافت نمی‌کند.

کافه کتاب فلسفه در خیابان نوفل لوشاتو، بعد از تقاطع آراکلیان، کاشی ۸۷ واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها