مسئولان انتشارات معتبری مثل سیمون اند شوستر و انتشارات مکمیلان میگویند در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به دورههای مشابه سالهای قبل فروش کتابهای صوتی رشد غیرقابل تصوری داشته است.
هانیمن درباره این که مخاطبان بیشتر کدام دسته از کتابهای صوتی را انتخاب میکنند، گفت: «گرایش مخاطب بیشتر به سمت کتابهای غیرداستانی قطور است. خوانندگان به دنبال آن هستند تا زمان خود را در خانه به یادگیری درباره جهان پیرامونشان بگذرانند.»
«شان مک مانوس» مدیر ارشد تولید محتوا در شرکت اودیبل - بخش تولید کتابهای صوتی آمازون- نیز از گرایش روزافزون مخاطبان به کتابهای صوتی خبر داده و میگوید: «شاهد افزایش علاقه مخاطبان به آن دسته از کتابهای غیرداستانی هستیم که به موضوعاتی از قبیل نژاد، برابری و امتیازات میپردازند. طبق آمارهای رسمی کشورهای مختلف نیز این ادعا ثابت شده و در واقع کتاب صوتی جایگزین اصلی تمام فرمتهای کتاب در عصر حاضر است.»
مسئولان انتشارات معتبری مثل سیمون اند شوستر و انتشارات مکمیلان میگویند در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به دورههای مشابه سالهای قبل فروش کتابهای صوتی رشد غیرقابل تصوری داشته و روند رو به رشد آن هنوز قطع نشده است. مسئولان فروش در این گروههای انتشاراتی میگویند کتاب صوتی اولین گزینه مخاطبان اصلی کتاب شده است و به نظر میرسد آینده بازار کتاب را در دست بگیرد.
تحقیقات موسس نظرسنجی مارکت ریسرچ در آمریکا نشان میدهد فروش کتاب صوتی از سال 2020 تا 2027 رشدی 24درصدی را تجربه خواهد کرد و انتظار میرود درآمد ناشران از راه فروش کتاب صوتی در پایان این دوره به حدود 15میلیارد دلار برسد.
اخیراً شرکت سوئدی استوریتل فعال در عرصه تولید کتابهای صوتی سایت اودیوبوکس (Audiobooks.com) را خریداری کرد و نشان داد که بازار کتابهای صوتی در همه زبانها روبهرشد است و به نظر میرسد بیشتر انتشاراتیهای بزرگ دنیا در حال گسترش بخش کتابهای صوتی هستند.
نظر شما