بهمنی با تاکید بر شیفتگی درونی و دانش فوقالعاده افشین یداللهی در حوزه شعر و ترانه اظهار کرد: این ویژگی، هر شاعر و ترانهسرایی را ماندگار میکند و به شعر و ترانهاش جان میدهد. در زمان درخشش یداللهی کارهای برجسته و موفق در حوزه ترانه کم داشتیم و آثار وی نسبت به ترانه و شعر دیگران بسیار فاخرتر بود. ارزش هنری آثارش تا جایی بود که وقتی به اثرش نگاههای غیرمنصفانه و حاشیهای میشد، خود پاسخی نمیداد و دیگران برای حمایت و دفاع از وی پیشقدم میشدند.
این غزلسرا ادامه داد: افشین یداللهی نیازی به واژهسازی تعمدی نداشت و شعر و ترانه به منزله اتفاقی در جانش خلق میشد و به زبان میآمد. وی شاعری برجسته و خلاق بود، ذهنی فوقالعاده سیال و خلاقی داشت که واژهها را به زیبایی در کنار هم مینشاند و در لحظه و بیتکرار میسرود.
وی همچنین با اشاره به علاقه و تبحر یداللهی بر موسیقی عنوان کرد: درک و شناخت بالای یداللهی از موسیقی بر جذابیت کلام و شعرش افزوده بود و با اینکه تمام ترانههایش، هنر والا بود، خود بسیار فروتن و بیادعا آنچه در وجودش داشت در طبق اخلاص میگذاشت.
بهمنی با ابراز ناخرسندی از وضعیت کنونی ترانهسرایی در کشورمان ادامه داد: متاسفانه اکنون بیشتر شاعران خوب سکوت کردهاند و اغلب ترانههایی که منتشر و عرضه میشوند، فاقد اصالت و زیبایی گذشته هستند. باید ترانهسرایی ایران به گذشته پرافتخار خود بازگردد و ترانهسرایان جوان بار هنری آثار خود را با پیوند و آشنایی عمیقتر با ادبیات و موسیقی کهن و اصیل فارسی افزایش دهند.
نظر شما