دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
5000 تماس با مرکز پاسخگویی در روز نخست نمایشگاه/ بهینه‌سازی سامانه‌ها تعداد تماس‌ها را کم کرده است

مرکز پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با فعالیت 60 نیروی پاسخگو در اولین روز نمایشگاه شاهد 5000 تماس از طرف مخاطبان بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور 60 نیروی پاسخگو در دو شیفت صبح و عصر ازساعت 9 صبح تا 10 شب آماده دریافت تماس‌های مخاطبان است. تیم پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش از شروع نمایشگاه مجازی کتاب، در طبقه پنجم ساختمان خبرگزاری کتاب تهران مستقر و آماده ارائه اطلاعات به مخاطبان شدند. در این مرکز، نمایندگانی از شرکت پست، بانک، پست کتاب و درگاه‌های پرداخت نیز حضور دارند تا در صورت بروز مشکل، به شکل تخصصی پاسخگوی مخاطبان نمایشگاه باشند.

 مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران امسال نیز همچون سال گذشته 60 نفر پاسخ‌‌دهنده دارد. آزاده نظر بلند، معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در این زمینه گفت: «مرکز پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران امسال بهینه‌ شد و احتمالا در روزهای پایانی نمایشگاه با توجه به پیک کاری تعداد افراد پاسخ‌دهنده افزایش پیدا می‌کند؛ تجربه‌ای که سال گذشته هم داشتیم.»
 
تیم پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران همیشه قبل از شروع نمایشگاه مجازی کتاب تهران و تقریبا همزمان با شروع فراخوان ثبت‌نام ناشران کار خود را آغاز می‌کند و تا زمان اتمام ارسال مرسولات ناشران به خریداران فعالیت خود را ادامه می‌دهد. تیم پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تقریبا تا 10 روز بعد از نمایشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

بر اساس آمار مرکز پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران سال گذشته، 53 هزار تماس با مرکز پاسخگویی اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت و براساس صحبت‌های فرشید فرخ‌خواه، مدیر فنی سایت دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشترین حجم تماس‌ها با مرکز پاسخگویی در سال گذشته برای پیگیری اختلالات سامانه فروش اصلی نمایشگاه مجازی کتاب بود. اختلالی که به خاطر حجم زیاد درخواست منابع از سوی خریداران ایجاد شد. پرسش‌ها درباره اعتبار خرید از نمایشگاه مجازی کتاب هم رتبه دوم پرسش‌ها را در تماس‌های سال گذشته را به خود اختصاص دادند. 
 
مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی دومین دوره کتاب تهران به گفته نظربلند؛ بهیته شده و تسلط بر کار پاسخگویی بهتر شده است، زیرا سامانه ها بهینه سازی شدند و مشکلات مرتبط با فروش مانند سال گذشته در سامانه رخ نداده است.نظر بلند در این باره گفت:« مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران سال گذشته تا ساعت 18 به مخاطبان خدمت رسانی می‌کرد اما امسال ساعت پاسخگویی این مرکز تا ساعت 22 افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمار مرکز پاسخگویی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در روز اول نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از 5000 تماس با مرکز پاسخگویی نمایشگاه گرفته شد. 

معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین  نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره تفاوت میزان تماس های پارسال و امسال گفت: «مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب تهران به دلیل داشتن تجربه‌های حضور در سامانه‌های فروش آنلاین دیگر تقریبا به حدی از بلوغ استفاده از خدمات مجازی رسیدند و بهینه‌سازی سامانه‌های امسال نمایشگاه هم باعث شده میزان تماس درباره این مشکلات کمتر شود.»
 
دو قشر اصلی مخاطبان مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران ناشران و خریداران کتاب هستند. خریداران کتاب در طول فرایند انتخاب تا خرید کتاب اگر با مشکل و ابهامی رو به رو شوند می‌توانند با شماره تلفن 91009898 -021 برای ارائه دریافت اطلاعات بیشتر با مرکز پاسخگویی ارتباط برقرار کنند. ناشران گروه دوم مخاطبان مرکز پاسخگویی به نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند که جنس پرسش‌های آن‌ها بیشتر در حوزه  مشکلات مربوط به ارسال مرسولات و سقف سفارش‌ها است.
 
تیم پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر اساس اعلام فراخوان درخواست نیرو و بعد از گزینش افراد مورد نظر  شروع به فعالیت می‌کند. افراد حاضر دراین تیم‌های پاسخگویی ابتدا یک‌سری آموزش ابتدایی را از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌بینند که شامل آموزش کار با سامانه ها و موارد جزیی است.
 
نیروهای پاسخگو مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران بعد از استقرار در محل خدمت خود بر اساس اتفاقات مقدماتی که پیش از شروع نمایشگاه رخ می‌هد؛ مانند باز شدن سامانه بن کتاب یا سامانه ارائه موجودی کتاب‌های ناشران، سامانه افزودن علاقه‌مندی‌ها یا جست‌و‌جوی کتاب، ثبت نام اطلاعات ناشران یا افزودن اطلاعات و اصلاح آن‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند.

نظر بلند درباره ویژگی‌ها و مشخصات یک پاسخگو فعال گفت: «یک پاسخگو باید سواد اطلاعاتی درست و دقیقی داشته باشد و در عین حال برای ارائه اطلاعات قدرت انتقال بالایی داشته باشد و توانایی و مهارت ابتدایی کار کردن با سامانه‌های سایت نمایشگاه را بداند.» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها