شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۵
«فرشته‌ها» كتاب مي‌شوند

محسن احتشامی - طراح گرافيست و محقق - از نگارش و آماده سازي كتاب «فرشته‌ها» خبر داد. وي در اين اثر نگاهي تاريخي به تصويرسازی فرشتگان از گذشته تا امروز خواهد داشت./

احتشامي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: حدود ۷۰۰ تصوير فرشته با شكل‌هاي مختلف در آثار هنري ايران وجود دارد كه ريشه آنها را مي‌توان در هنر قبل از اسلام جستجو كرد. 

به گفته وي، فرشته‌ها كاربردهاي مختلفي در هنر ايراني داشته‌اند كه استفاده در داستان‌هاي عاميانه، سنگ‌هاي قبر، بافتني‌ها، فلزات و چاپ‌هاي سنگي از آن جمله‌اند. 

به گفته احتشامي، فرشته‌ها در فرهنگ ايراني مردند؛ ولي در فرهنگ غربي نمادي زنانه دارند و در دوره‌هاي مختلف، تحت تاثير هنرهاي تصويري چون نقاشي قرار گرفته‌اند. 

وي در ادامه افزود: در اين كتاب با نگاهی تصويري - كاربردي و ريشه‌يابي موضوعي، به بررسی چگونگی تصویرسازی فرشته‌ها مي‌پردازم. براي نوشتن اين اثر به منابع زيادي رجوع كرده‌ام. اين اثر هم‌اكنون در مرحله نگارش است و پس از طي مراحل انتشار، توسط مولف منتشر خواهد شد. 

احتشامي يادآور شد: جلد نخست كتاب «نشانه‌هاي تاريخ مطبوعات ايران» نیز كه از ابتداي شکل‌گیری مطبوعات در ایران را تا پايان دوره قاجاريه ( 1253 تا 1304 ) در برمي‌گيرد، آماده چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط