دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
سپاه قبل از این‌که نهادی امنیتی و نظامی باشد نهاد فرهنگی است/ در مواجهه با جریان تحریف پرچم جریان تبیین را بالا ببریم

محمدمهدی اسماعیلی در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم، گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ذات، مأموریت فرهنگی دارد و این نهاد قبل از این‌که نهادی امنیتی و نظامی باشد، نهاد فرهنگی است و این تفاوت بنیادین سپاه با دیگر مجموعه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم، دوشنبه 25 بهمن‌ماه 1400 در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار و منتخبان در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین ضمن تبریک ماه رجب به‌ویژه عید بزرگ ولادت امیرالمومنین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت، بیان کرد: این مراسم تجلیل که امروز برگزار می‌شود، اتفاق مبارکی برای انقلاب اسلامی است. سپاه مولود انقلاب ماست که کارنامه‌ای مشحون از خدمات و افتخارات بزرگ را پشت‌سر خود دارد و در مراحل تأسیس، تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی، نقش پاسداران در این نهاد بی‌بدیل است.

وی افزود: جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، پیشرفت کشور، امنیت و اقتدار منطقه‌ای همه بخشی از افتخارات این نهاد مقدس است. مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ذات، مأموریت فرهنگی دارد و این نهاد قبل از این‌که نهادی امنیتی و نظامی باشد، نهاد فرهنگی است و این تفاوت بنیادین سپاه با دیگر مجموعه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به انگیزه فرهنگی و ایدئولوژیک افرادی که در مجموعه سپاه پاسداران لباس سبز بر تن دارند اشاره کرد و گفت: این مجموعه جایگاه خدمتی است که اعضای آن فارغ از عناوین دنیوی و درجاتی به آن نگاه می‌کنند، به همین دلیل بیش از آموزش نظامی و تسلیحاتی که در جای خود ارزشمند است، فعالیت‌های این نهاد، ناشی از روح تقوایی است که وجود دارد و در این راستا افتخارات بسیاری را خلق کرده است.

اسماعیلی اظهار کرد: وقتی تاریخ اسلام را بررسی می‌کنیم، آنجاهایی وارد تمدن‌سازی می‌شویم که این نگاه غالب بوده است. اگر انقلاب به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند، به‌واسطه این غلبه نگاه فرهنگی است که در ذات انقلاب وجود دارد.

وی ادامه داد: تعجب نمی‌کنیم که در یک جشنواره بیش از 3500 نویسنده آثارشان بررسی شده که این اتفاق مبارکی است و این اتفاق می‌تواند سرآغاز اتفاق بزرگتری باشد، زیرا اینجا روح ایمان حاکم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کار بزرگی که پدر شهید دانشگر انجام داده، مصداق جهاد تبیین است. وقتی با جریان تحریف مواجه هستیم، باید پرچم جریان تبیین را بالا ببریم و این امر امروز فریضه اصحاب فرهنگ انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که دست به قلم دارند و کار هنری انجام می‌دهند، بسیار تاثیرگذار هستند و این‌که آثار بسیاری درباره شهید سلیمانی منتشر شده و اخیرا در جشنواره فیلم فجر، فیلمی درمورد شهید باکری به‌عنوان بهترین فیلم شناخته شد، نشان‌دهنده تأثیر حوزه فرهنگ و هنر است که تأثیری بی‌بدیل دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، مولود قدرت نرم مکتب انسان‌ساز اهل‌بیت است. از مهر 1341 در ایام فاطمیه آغاز شده و با تقویم شیعی ادامه داشته است و علی‌رغم همه تهدیدات به‌عنوان قدرت برتر منطقه‌ای جایگاه خود را تثبیت کرده و دشمن می‌خواهد از همین نقطه قوت ما که عرصه فرهنگ است، ضربه بزند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز که نگاه می‌کنید، می‌بینید فرزند شهیدی که چندین کتاب درمورد ایشان نگاشته‌، متولد 1372 است یا شهید حججی متولد 1371 است و شهدای مدافع حرم اکثرا زیر 30 سال هستند. اگر انقلاب اسلامی قدرت رویش نداشت، چنین شهدای پرفضیلتی پرورش نمی‌داد. اتکا به مکتب آل‌الله این افتخارات را برای ما آفریده است و انشاءالله این انقلاب ادامه دارد و تمدن فراگیر نوین اسلامی، متصل به قیام حضرت حجت(عج) خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها