شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
سوگنامه زندگان به کتابفروشی‌ها آمد

رمان «سوگنامه زندگان» به قلم آرش آذرپناه نویسنده خوزستانی توسط نشر مهر و دل روانه بازار نشر شد.

آرش آذرپناه نویسنده خوزستانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در مورد رمان سوگنامه زندگان که سومین رمان این نویسنده است، بیان کرد: این رمان را 8 سال قبل نوشتم و دو بار ویرایش کردم تا اینکه  در 240 صفحه از امروز به بازار نشر آمد.

آذرپناه رمان سوگنامه زندگان را مهم‌ترین کار خود دانسته و تصریح کرد: سوگنامه زندگان یک رمان اجتماعی است و از فضای دیالکتیکی در آثار قبلی‌ام در این رمان، کمتر استفاده شده و درونمایه داستان بر مبنای مضمون  فلسفی و اجتماعی قرار دارد.

نویسنده «شماره‌ ناشناس» با بیان اینکه رمان سوگنامه زندگان مخاطب را شگفت‌زده می‌کند، اظهارکرد:
با توجه به ادبیات گوتیک (وحشت) به کار برده شده در این رمان که در آثار قبلی نبود ، مخاطب با خواندن  آن دچار شگفتی می‌شود و در این رمان کوشیدم تا از سبک رئال در داستان‎ها به وحشت ماوراطبیعه برسم.

در بخش از این کتاب می‌خوانیم:

چند قدم که برمی‌دارم، صدای گام‌هایی سبک را پشت سرم می‌شنوم. سر برمی‌گردانم، زن، چند قدمی من است. جا خورده‌ام. فکر می‌کنم زن می‌بایست جلوی رویم باشد نه پشت سرم .توی خم و واخم کوچه گیج شده‌ام. خیابان یکدست خاموش و تاریک است. زن با سرعتی زیاد و باور نکردنی به من رسیده است. چادر مشکی سر کرده و هیچ بخشی از سر و پایش پدیدار نیست. با سرعتی شگرف، انگار که از روی ابر سر بخورد، گام برمی‌دارد و ازکنار من عبور می‌کند و...

یادآور می‌شود: آرش آذرپناه پیش از این آثاری چون: «شهر یک داستان»، «یاسمن‌های زنانه»، «شماره‌ ناشناس»،«جرم زمانه ساز»،«داستان‌های پشت پرده» را در کارنامه خود ثبت کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها